درخشش نوجوانان تکابی در مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند»

سه عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز تکاب، عنوان برگزیده ادبی مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» را در بخش شعر کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، آیین پایانی دومین دوره‌ی این مهرواره به میزبانی فرهنگسرای بانوان شهرداری اردبیل برگزار شد و ۷۷ برگزیده این رویداد در بخش‌های شعر، داستان کوتاه و عکاسی معرفی شدند.

هیات داوران بخش «شعر» متشکل از مریم اسلامی، افسون امینی و محمدرضا رستم‌پور، از میان ۱۵۶ اثر رسیده به دبیرخانه این مهرواره پس از داوری نهایی، در گروه سنی نونگاه (۱۲+) ۴ اثر، در گروه سنی نوجوان(۱۵+) ۶ اثر و در گروه سنی بزرگ‌سال (۲۲-۱۸) ۵ اثر را به عنوان برگزیده معرفی کردند.

بر این اساس، محمدسینا مرادی، نرگس سلیمانی و زهرا نظیفی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز تکاب در گروه سنی نوجوان(۱۵+) حائز عنوان برگزیده بخش شعر شدند.

در بخشی از برنامه حسین تولایی شاعر کودک و نوجوان و دبیر هیات داوران دومین مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» در بخش شعر و داستان، بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد. در این بیانیه با بیان این که طنز یکی از تأثیرگذارترین، ماندگارترین، کاربردی‌ترین و رسانه‌ای‌ترین آثار در حوزه زبان است و در حوزه ارتباطات برای خود یک گفتمان ایجاد می‌کند. نکاتی را مانند توجه به شعر و داستان‌بودن متن و طنز اصیل و پرهیز از کپی‌برداری از جوک‌ها و لطیفه‌های رایج جامعه و مطالبی - که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد و هدف‌شان تنها سرگرم‌کردن است - یادآوری کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =