ستاره پسیانی بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم شهر برای بازی در «یدو»

«یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و از تولیدات کانون پرورش فکری در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر موفق به دریافت دیپلم افتخار و نشان زرین جشنواره برای بهترین بازیگر زن شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم پایانی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جمعه ۳۱ تیر در تالار وحدت با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

در بخش فیلم‌های «سینمایی و ویدئویی» این جشنواره ستاره پسیانی بازیگر نقش اصلی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح که از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است در بخش بهترین بازیگر نقش زن موفق به دریافت دیپلم افتخار و نشان زرین این بخش شد.

پریوش نظریه، علی اصغر قاضی‌نظام، محمد داودی، مهدی همایونفر و محمدعلی باشه‌آهنگر داوری این بخش را برعهده داشتند.

در این مراسم محمدرضا مصباح تهیه‌کننده فیلم «یدو» به نمایندگی از ستاره پسیانی جایزه را دریافت کرد و گفت: این جایزه را به مردم مقاوم آبادان تقدیم می‌کنم.

همچنین «یدو» در بخش‌های بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی فیلم سینمایی و بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شد.

داستان «یدو» در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هربار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته‌ کسی می‌شود.

مراسم پایانی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور مجید اکبرشاهی دبیرجشنواره، علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن برمهانی معاون سیما، مجید زین‌العابدین، سلیم غفوری، اهالی سینما، هنرمندان و خانواده شهدا برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =