فرآیند برگزاری بیست‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون آغاز شد

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با حضور مدیرعامل کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جلسه مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون به‌عنوان رئیس بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تجارب جشنواره بیست‌وسوم را چراغ راهی برای دور بعد این جشنواره عنوان کرد.

علی‌اکبرزاده تصریح کرد: جشنواره یک مسابقه است اما از طرفی بعد آموزشی دارد و ما درحال ترویج قصه‌گویی هستیم.

مدیرعامل کانون ضمن تأکید بر تعریف شرح وظایف مسوولان برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری، مواردی را درباره بررسی برگزاری جشنواره در استان‌ها، ارتباط با قصه‌گویان خارجی و انجام کارهای پژوهشی مرتبط با جشنواره مطرح کرد.

سپس محمود مروج معاون فرهنگی کانون با اشاره به آسیب‌شناسی دوره‌های قبل جشنواره قصه‌گویی بر طرح برنامه‌های تازه تأکید کرد و گفت: جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید مکمل تمام فعالیت‌های فرهنگی کانون باشد.

در ادامه این جلسه نسرین سجادیان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون نیز گزارشی از ارزیابی جشنواره پیشین ارائه داد و نکته‌هایی را درباره ضرورت تعاملات فرهنگی با کشورهایی که مشترکات فرهنگی داریم، داشتن برنامه برای برگزیده‌های جشنواره و حمایت از آنها به عنوان یک سرمایه، مشکلات سایت جشنواره، تعامل با سایر دستگاه‌ها و مشارکت دانشگاه‌ها در جشنواره قصه‌گویی عنوان کرد.

سجادیان خروجی جشنواره قصه‌گویی را در تولید دانست و گفت: تاثیر جشنواره در تولیدات کانون دیده نمی‌شود و نیاز به بررسی دارد.

علی رشیدی‌نیا مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون نیز با اشاره به نتایج ارزیابی عملکرد جشنواره در مورد نقد و بررسی آثار جشنواره، نظرات داوران و منتقدان، شرکت‌کنندگان و عناصر بین‌المللی جشنواره صحبت کرد.

در بخش دیگری از این جلسه قاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون گزارشی از اخبار منتشر شده از سوی گروه خبری روابط عمومی کانون درباره جشنواره قصه‌گویی ارائه و در ادامه توجه و تاکید بیشتر نسبت به بخش بین‌الملل را خواستار شد و تغییر شرایط در این خصوص را نوید داد.

سپس محمد دهریزی‌گودرزی به‌عنوان دبیر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گزارشی از جشنواره بیست‌وسوم، داوری و جلسه‌های نقد و بررسی این دوره از جشنواره مطرح کرد.

در این جلسه مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل، محمود مروج معاون فرهنگی، هادی یوسف‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع، علی رشیدی‌نیا مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، حامد آخوندی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، نسرین سجادیان مدیرکل آموزش و پژوهش، مهدی بشیری‌گودرزی سرپرست دفتر مرکزی حراست، محمد دهریزی‌گودرزی دبیر جشنواره قصه‌گویی، حسین موذن مشاور معاون فرهنگی کانون، الهام دارابی مسوول دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی کانون و قاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حضور داشتند.

شایان ذکر است در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون کلیت چگونگی برگزاری جشنواره بیست‌وچهارم مطرح شد و محمود مروج به‌عنوان معاون و ناظر اجرایی و محمد دهریزی‌گودرزی به‌عنوان دبیر جشنواره بیست‌وچهارم معرفی شدند و اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی مسوول بخش اجرایی جشنواره معرفی شد.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۱ نیز همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =