کودکان و نوجوانان هرمزگانی کار آفرینی را در مراکز کانون هرمزگان تجربه میکنند

درمراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان بالغ بر ۱۵۹ کارگاه تخصصی در حیطه مهارت آموزی در حال برگزاری می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، تابستان امسال کودکان و نوجوانان سراسر استان به شکل حضوری و آنلاین از آموزش‌های مهارت محور در قالب ۱۵۹کارگاه از مجموع ۲۲۹ کارگاه تابستانی بهره‌مند شدند. 
پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری استان با اعلام این خبر گفت: رویکرد آموزش کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری یک رویکرد مهارت‌محور است و مربیان مراکز با شناسایی استعداد مخاطبان خود، در قالب فعالیت‌های عمومی و کارگاه‌های تخصصی به ارتقا توانمندی آنها به ویژه درحیطه مهارت‌های کلامی، اجتماعی و ارتباطی اهتمام می‌ورزند.
وی در ادامه به شیوه غیر مستقیم آموزش مهارت در مراکز کانون اشاره کرد و گفت: اگرچه اساس آموزش کودک و نوجوان در کانون بر شیوه آموزش غیر رسمی و غیر مستقیم بنا شده است؛ اما فرایند محور بودن و تداوم این آموزش‌ها در طول سال در نهایت با پرورش ذوق و استعداد مخاطب ، به انتخاب شغل مناسب و در نتیجه موفقیت در زندگی آینده آنها کمک شایانی خواهد کرد.


از جمله آموزش‌های تخصصی مهارت آموزی کانون هرمزگان در تابستان امسال که به شکل جدی مهارت کارآفرینی را بخصوص در بین نوجوانان پسر و دختر پرورش می‌دهد، می توان به هوافضا، نجاری و خلاقیت با چوب، رباتیک، انیمیشن سازی، ساخت عروسک‌های فانتزی، جواهرسازی تلفیقی، سفالگری با چرخ و ... اشاره کرد که با هدایت مربیان تخصصی هر رشته نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله، آینده شغلی خود را تضمین می‌کنند. 

در ادامه راحله خادمی کارشناس آموزش و پژوهش استان با بیان دو شعار محوری کانون در طی این سال‌ها با عنوان «آینده ساختنی است» و «زندگی کردن تمرین می‌خواهد» به زیربنای علمی این آموزش‌های مهارت محور اشاره کرد و گفت: تمرین زندگی و ساختن آینده در آموزش های کانون یک کلید واژه محوری محسوب می‌شود و آموزش مهارت‌های اجتماعی،  کلامی، ارتباطی و کارآفرینی زیر شاخه های این کلید واژه هستند که به شکل منسجم و گسترده در مراکز فرهنگی هنری کانون اجرایی می‌شوند.
خادمی افزود: هنر قصه گویی و اجرا ، شعر و قصه،  فن بیان و زبان بدن ، نقالی ، خوانش متون ادبی و ... از جمله کارگاه های تخصصی هستند؛ که مهارت‌های کلامی کودکان و نوجوانان را پرورش می‌دهد.
مهارت های ارتباطی و اجتماعی ، در مجموعه کارگاه‌های نوجوان کانون با عنوان «حال خوش زندگی»  و در هشت حیطه (خودباوری، جرات مندی،  شادی و نشاط، امیدوار بودن ، روابط مثبت، نوجوان معنوی، هوش هیجانی و شاد بودن) ارتقا پیدا می‌کند.
مهارت آموزی اجتماعی کودکان و نوجوانان نیز در قالب فعالیت ها و کارگاه‌هایی نظیر هنرهای نمایشی، بازی‌های خلاق،کاردستی ، نمایش خلاق و ... رشد پیدا می کند. 


وی همچنین افزود : علاوه بر این مجموعه فعالیت های عمومی مراکز کانون ازجمله کتابخوانی، شعرخوانی، تمرین نقد و گفتگو، انواع شناختها(سرزمین، مشاهیر، مشاغل)و... نیز به شکل مقدماتی به رشد و پرورش مهارت های کلامی، اجتماعی و ارتباطی مخاطبان می‌پردازد و کانون در مقوله آموزش در همه ابعاد، دغدغه مهارت‌افزایی مخاطبان خود را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =