به همت آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد

سه شنبه ۴ مردادماه ویژه برنامه "زیر چتر کتاب" با حضور کودکان و نوجوانان کتابخوان کانون پرورش فکری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان رضوی، در این برنامه فعالیت های  مختلف از جمله روخوانی کتاب، نمایش فیلم، قصه گوئی، بازی و سرگرمی و کاردستی با محوریت کتاب تبر که موضوع آن اتحاد و همدلی است برای اعضا برگزار شد.

در ادامه برنامه، مربیان نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی و کانون پرورش فکری در نشستی به ارائه پیشنهادات و  تبادل تجربیات در زمینه ترویج  فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فعالیت های موثر مرتبط پرداختند.

در حاشیه ویژه برنامه زیر چتر کتاب جلسه هم‌اندیشی با حضور مدیر کل و معاون فرهنگی کانون و معاون سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی و رئیس اداره نهاد کتابخانه های عمومی در راستای هم‌افزایی فعالیت های ترویج کتاب و  کتابخوانی مخاطب کودکان و نوجوان به صورت متمرکز و چگونگی نحوه اجرا برگزار شد.

ابراهیم زره‌ساز ضمن تاکید بر محوری بودن کتاب در تمامی فعالیت های کانون گفت: "تفاوت کتابخانه‌های کانون با سایرین در محوری بودن کتاب در اجرای فعالیت‌ها است. کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن برای کودکان و نوجوانان، اصلی‌ترین فعالیت کانون و اساس تمامی فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری مراکز است و فرآیندی بودن این فعالیت‌ها، اصالت آن را بیش از پیش آشکار می‌کند. "

مدیرکل کانون خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های کتابخوانی کانون گفت: "کتاب یک بسته‌ی جامع پیشگیرانه برای هر آسیب اجتماعی است. آموزش گروه‌های مرجع که شامل نهادکتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های مساجد و کتابخانه‌های کانون پرورش فکری است، اولویت اول هم‌افزایی بین سازمانی است. "

محبوبه بزم آرا، معاون فرهنگی استان نیز ضمن تاکید بر اینکه تغییر نگاه به مسئله تروج کتاب و کتابخوانی از خانواده ها آغاز می شود؛ زمینه آموزش فعالیت‌های مربوط به ترویج کتابخوانی جهت والدین به عنوان همراهان همیشگی فرزندان را مطرح کرد.

حسین خسروی، معاون سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در بخش دیگری از این نشست ضمن تأکید بر لزوم استفاده از تجربه و دانش مربیان کانون پرورش فکری در ادامه افزود: هم افزایی و مشارکت در برگزاری چنین فعالیت هایی منجر به خلق نتیجه‌ای بزرگ و متفاوت خواهد شد. "

محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد در حاشیه این فعالیت گفت: "جامع‌ترین وکامل‌ترین مدل کتابخانه‌های ویژه کودکان و نوجوانان است که نتیجه خود را در جامعه به همگان نشان داده است؛ مدل کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌باشد. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =