سی و سومین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون استان هرمزگان برگزار شد

نشست حضوری انجمن هنرهای نمایشی استان‌هرمزگان با موضوع چگونه عروسک‌های کاغذی بسازیم در مرکز کانون فرهنگی هنری شماره ۱ بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، سمیه اسلامی رابط انجمن هنرهای نمایشی کانون هرمزگان با اعلام این خبر گفت: این نشست سی و سومین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون استان است که با مشارکت استان چهار محال و بختیاری با دعوت از نوشین فرهادی کارگردان و عروسک ساز و مربی فرهنگی مرکز بستک ، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.  
وی در ادامه گفت :مدرس نشست، در ابتدا با پخش چند فیلم از تئاتر کاغذی‌های اجرا شده در جشنواره‌ها، در خصوص انواع ابزار و مواد کار عروسک‌های تئاتر کاغذی صحبت کرد و در ادامه به شکل عملی به آموزش طراحی و خلق کاراکتر ، ساخت یک نمونه ساده و مفصل‌بندی و اتصال باتوم به بدنه عروسک پرداخت.


همچنین وی نحوه حرکت این عروسک‌ها را به اعضاء آموزش داد. در ادامه نیز اعضاء مراکز بندرعباس عروسک‌های دست ساز خود را به شکل آنلاین در نشست به اشتراک گذاشتند و مدرس به بررسی نکات مثبت و منفی کاراکترهای طراحی شده توسط اعَضا پرداخت.
اسلامی هدف از برگزاری این نشست‌ها را پرورش خلاقیت نمایشی و ارتقاء سطح مهارت ایده پردازی، خلق و اجرای یک نمایش با ابزار ساده و در دسترس عنوان کرد و گفت: با توجه به بازگشایی مراکز کانون هرمزگان  از ابتدای سال و امکان حضور اعضاء در مراکز ، انجمن هنرهای نمایشی استان سه نشست با محوریت ایده‌یابی و ساخت عروسک و دکور تئاتر کاغذی را در دستور کار خود قرار داده است.


شایان ذکر است با توجه به حضور مدرس در شهر بستک، امکان استفاده ۲۰ عضو از مراکز بندرعباس و بستک به شکل همزمان فراهم شد و ۴۰ مشارکت کننده نیز از سایر مراکز استان هرمزگان و اعضاء انجمن نمایش استان چهارمحال و بختیاری به شکل آنلاین از مباحث مطرح شده در نشست بهره‌مند شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =