اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ازندریان،نهاوند، تویسرکان و فیروزان در ویژه برنامه های عزاداری ایام دهه اول محرم شرکت کردند

در ششمین روز از ماه محرم ویژه برنامه سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش در مراکز کانون پرورش فکری ازندریان، نهاوند و تویسرکان برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان؛ کانون پرورش فکری ازندریان روز پنجشنبه ۱۳مرداد ۱۴۰۱مصادف با ششم محرم الحرام ویژه برنامه ای تحت عنوان "عطر عطش" با هدف گرامیداشت مقام امام حسین(ع) ویاران باوفایش، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پرورش حس دینی کودکان ونوجوان همراه با اجرای برنامه های متنوعی از قبیل: بیان واقعه کربلا، معرفی شخصیت امام حسین (ع) ، معرفی کتابهایی با مضمون عاشورا و امام حسین(ع) ، شعر خوانی، معرفی کتاب توسط اعضا و قرائت زیارت عاشورا  با حضور حجت السلام والمسلمین قره گزلو برای بیش از ۵۰ نفر از اعضاء دختر اجرا شد و در پایان از اعضاء با شربت نذری پذیرایی شد.

از دیگر برنامه های این مرکز در ماه محرم نقاشی توسط اعضاء پسر، برگزاری نمایشگاه کتاب های عاشورایی و تهیه اینفوگرافیک با موضوع پیام های عاشورایی در دهه اول محرم می باشد.


همچنین ویژه برنامه ای با عنوان "شیرین تر از عسل" در کانون پرورش فکری شماره یک نهاوند 
با معرفی شخصیت والای حضرت قاسم(ع) نوجوان ۱۴ ساله به عنوان الگوی شجاعت و رشادت و فداکاری برای نوجوانان، خواندن زیارت عاشورا، پخش انیمیشن رشادت‌های حضرت قاسم (ع)، نوحه خوانی توسط یکی از اعضا  وسینه زنی در سوگ حضرت قاسم(ع) و شهدای کربلا می باشد.


در کانون پرورش فکری تویسرکان ویژه برنامه ای با عنوان " عمو جان عباس" با حضور ۲۵ نفر از اعضاء  کودک مرکز برگزار شد که در ابتدای برنامه، خراسانی مربی مسئول کانون تویسرکان در مورد ایام و وقایع عاشورا و رشادت های امام حسین علیه السلام و قمر بنی هاشم حضرت عباس علیه السلام و یاران باوفایشان صحبت کردند.


در ادامه زندی مربی فرهنگی این مرکز  با استفاده از کتاب تصویری "عمو جان عباس" به شیوه قصه گویی نحوه شهادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) را برای اعضاء حاضر در برنامه قصه گویی کرد، در پایان این مراسم، کودکان دقایقی را به سینه زنی پرداختند.

دختران کانون فیروزان نیز در ششمین روز از ماه محرم در مراسم ما از "نسل زینب ایم، فداییان رقیه ایم" در سوگ شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام شرکت کردند.
دختران کانون فیروزان با وقایع، و  نقش موثر حضرت رقیه(س) در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی آشنا شدند،
جانجان مربی مسئول کانون پرورش فکری فیروزان  نقش موثر حضرت رقیه(س) را به با بیان ساده و سلیس برای اعضاء شرکت کننده تشریح کرد.
و در پایان مراسم نیز اعضا با شربت نذری پذیرایی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =