امسال ۵ طرح نیمه‌تمام کانون پرورش فکری خراسان‌شمالی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: امسال پنج طرح نیمه تمام فرهنگی و هنری در این استان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  فرهاد آقابیگی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: این اعتبار در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی مصوب شد و با هزینه کرد این بودجه پنج طرح نیمه تمام در استان تکمیل می شود.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش غلامان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به سه میلیارد تومان اعتبار، طرح شهرستان جاجرم با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۲ میلیارد تومان اعتبار، آشخانه با ۷۰ درصد پیشرفت به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و تجهیز سینمای کانون و خانه بازی کودک شهرستان بجنورد با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: در مجموع هریک از این طرح ها حدود ۷۰۰ متر مربع زیربنا دارند که برخی از این طرح ها سال ۸۸ وارد مرحله اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس شاخص ها و در وضعیت مطلوب، باید به ازای هر ۱۰ هزار دانش آموز یک مرکز کانون پرورش فکری دایر باشد اما در این استان، اکنون ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان فعال است.

آقا بیگی درادامه سخنانش به نمایش "کوکو در سرزمین سلامت" اشاره کرد و گفت: کودکان و نوجوانان این استان از این نمایش استقبال خوبی داشته اند برهمین اساس تا پایان سال جاری ۲ نمایش دیگر را در حوزه کودک و در پلاتوی ترنج اجرا می شود.

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ۴ هزار عضو دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =