ویژه برنامه قصه‌های محرم در کانون هرمزگان برگزار شد

با همت دبیر جشنواره قصه گویی ویژه برنامه قصه‌های محرم همراه با مراسم سنگ زنی به مناسبت سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در سالن سینما کودک کانون استان هرمزگان برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، در این برنامه پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان، دبیر جشنواره قصه گویی، محمدعلی قویدل شاعر و بازیگر توانمند استان، مربیان کانون و اعضای کودک و نوجوان حضور داشتند.
ویژه برنامه قصه های محرم با هدف ترویج قصه و بازگویی روایت واقعه کربلا ، آیین‌ها و سنت‌های برگزاری سوگواری‌های سید سالار شهیدان امام حسین (ع)، توسط دبیرخانه جشنواره قصه گویی برگزار شد.
 در این ویژه برنامه فاطمه زاهدانی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری مجری برنامه بود و مراحل برگزاری برنامه را بعهده داشت.
در ابتدای برنامه مراسم سنگ‌زنی که یکی از مراسم‌های سنتی عزاداری در استان هرمزگان است توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بندرعباس و مسجد علی‌ابن‌ابیطالب بندرعباس برگزار شد و کودکان و نوجوانان با این سنت عزاداری زیبای مذهبی آشنا شدند.


در ادامه برنامه قویدل به قصه‌های محرم در واقعه کربلا پرداخت و شرح واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش را با قصه‌گویی زیبا شرح داد.


 سپس علی سالاری عضو فعال مرکز مجتمع آفرینش به مداحی اهل بیت پرداخت.
در ادامه برنامه عبدالحمید انصاری نسب دبیر انجمن شعر استان به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) شعر زیبایی سرود.


در پایان برنامه شقایق خدمتکاری عضو ارشد مرکز مجتمع آفرینش که از ابتدا رو صحنه تصویری از عاشورا و امام حسین را به تصویر می‌کشید با اتمام نقاشی از صحنه کربلا به برنامه پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =