کانون بازوی توانمندی برای قطع زنجیره فقر است

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت اهداف مشترک در پرورش، رشد و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان در روز شنبه ۲۲ مرداد سال ۱۴۰۱ با جلیل تراهی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت اهداف مشترک در رشد و پرورش کودکان و نوجوانان دیدار کرد.
در ابتدای این نشست مدیر کل کانون به معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان، هدف اصلی کانون است.
پشتکوهی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را در  ۱۶ مرکز ثابت و ۲ مرکز کتابخانه سیار روستایی و شهری و ۲ کتابخانه پستی انجام می دهد که امکان امانت کتاب و اجرای کارگاه های تخصصی وفعالیت های عمومی در شهرستان ها و روستاهای تحت پوشش خود را دارد.
وی همچنین گفت: کودکان و نوجوانان با عضویت در کانون و بهرمندی از مربیان آموزش دیده، استعداد آنان کشف خواهد شد و به رشد فکری ،خود باوری، اعتماد به نفس، مهارت آموزی و خلاقیت می‌رسند.
پشتکوهی افزود: کانون از این طریق به دغدغه کمیته امداد در راستای رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان خانواده‌های تحت پوشش برای ساختن زندگی و آینده بهتر کمک خواهد کرد.
جلیل تراهی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)ضمن خیر مقدم ،کانون پرورش فکری را که در زمینه رشد و پرورش کودکان و نوجوانان فعالیت میکند تحسین کرد و گفت:کانون پایه تعامل ، رشد فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان است و یکی از دغدغه های ما که توانمندسازی فکری و رشد و پرورش کودکان و نوجوانان در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است با حضور کانون به عنوان بازوی توانمند میتوان زنجیره فقر در خانواده ها را قطع کرد.
تراهی گفت:کمیته امداد استان آمادگی خود را برای همکاری و استفاده از ظرفیت های موجود خود در راستای اهداف مشترک با کانون فراهم میکند.
وی همچنین افزود: این برنامه مشترک بین کانون پرورش فکری و کمیته امداد نیاز به یه جلسه‌ای مشترک جهت برنامه‌ریزی دارد که در آینده با تشکیل جلسه و شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات و شناسایی جامعه هدف در قالب یک تفاهم نامه قابل اجرا خواهد بود.
در ادامه جلسه کارشناس مسئول فرهنگی و هنری استان به معرفی کارگاه‌های تخصصی کانون در زمینه خلاقیت و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان پرداخت.
لازم به ذکر است کانون با شعار خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد در تابستان ۱۴۰۱ با ۱۵۹ کارگاه مهارت آموزی در سراسر استان به پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =