شورای فرهنگی کانون استان کردستان با موضوع قصه گویی تشکیل جلسه داد

با انتشار فراخوان بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ، شورای فرهنگی کانون استان کردستان با با حضور کلیه اعضا تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، گوهری سرپرست کانون استان کردستان در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: ما باید از زندگی ائمه بیاموزیم و دین داری ، وفای به عهد، راستگویی و حسن اخلاق  و پایبندی به ارزش های الهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا جامعه هدف ما که کودکان و نوجوانان هستند ، از ما بیاموزند.چرا که حسن اخلاق و رفتار ما بر ایجاد و تقویت رفتارهای پسندیده در کودکان و نوجوانان هم تأثیرگذار است.

گوهری همچنین با تأکید بر این نکته که همدل بودن و همراه بودن در راستای پیشبرد اهداف بسیار ارزشمند است گفت : اعضای کانون در سن حساسی هستند و این مربیان هستند که بر لوح وجود آن ها نقش می زنند، استعدادهایشان را کشف و هدایت می کنند لذا مربیان نقش بسیار مهمی دارند.

وی افزود: کانون می تواند جریان ساز و مکتب ساز باشد چون با بهره گیری از فعالیت هایی که برای بچه ها به اجرا می گذارد می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی را با  خود همراه کند. از جمله ی این فعالیت ها  قصه گویی است که کانون در این زمینه حرف برای گفتن بسیار دارد.

گوهری با اشاره به شیوه نامه بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی گفت : اینکه شیوه نامه در دو بخش تدوین شده است و یک بخش آن به بخش پژوهشی و علمی جشنواره اختصاص پیدا کرده ، بسیار خوب است چرا که بخش پژوهش مکمل خوبی برای جشنواره خواهد بود.

وی افزود: ما هم در استان باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که در حوزه ی پژوهش ورود پیدا کنیم و بار علمی کارهایمان را تقویت کنیم لذا به این بخش نگاه ویژه ای داشته باشیم.

سرپرست کانون استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بخش «رقابتی» بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شامل قصه‌گویی ملی، قصه‌گویی بین‌المللی، قصه‌گویی آیینی‌سنتی، قصه‌گویی زبان اشاره، قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای (قصه زندگی من) و پادکست قصه‌گویی است.

در ادامه این جلسه شیما صمدی مسئول دبیرخانه استانی بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی  در سخنانی گفت :  قصه گویی علاوه بر اینکه یکی از مفیدترین راه های ارائه قصه به کودکان و نوجوانان و انتقال پیام است، یک هنر است که مربیان کانون از این توانایی و هنر قصه گویی برخوردارند لذا تمام تلاش خود را به خواهیم بست که امسال هم حضوری درخشان در جشنواره داشته باشیم.

صمدی با اشاره به شیوه ی برگزاری جشنواره در مراکز ، داوری و برگزاری جشنواره قصه گویی گفت : در حوزه ی داوری در جشن های قصه گویی مراکز بحث و تبادل نظر داشته باشیم.

 حمیدرضا پوررضایی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون استان با خوانش شیوه‌نامه در شورای فرهنگی در بخش رقابتی جشنواره شامل:قصه‌گویی ملی،قصه‌گویی بین‌المللی،‌ قصه‌گویی آیین سنتی، قصه‌گویی زبان اشاره ، قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای(قصه زندگی من) و پادکست قصه‌گویی و در بخش غیررقابتی با عنوان قصه‌گویی «برگزیدگان» و «بخش علمی» این رویداد فرهنگی در بخش جستار ، مقاله علمی، کتاب و پایان نامه به بحث و گفتگو پرداختند.
 تشکیل کمیته دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی، کمیته روابط عمومی جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی ،کمیته داوری در شهرستان‌ها از جمله موضوعات مورد بررسی جشنواره بود.
در جلسه شورا مسئولیت بخش‌های مختلف جشنواره به واحدهای کارشناسی فرهنگی، هنری و ادبی، روابط عمومی، مسئول آموزش و کارشناس فناوری اطلاعات از سوی مدیر کل استان ابلاغ شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =