اجرای ویژه برنامه‌ی " بازی، قصه، نمایش " در کانون پرورش فکری اسداباد

هم‌زمان با روزهای آغازین مرحله کتابخانه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، کانون شهرستان اسدآباد اقدام به اجرای ویژه‌برنامه‌ی" بازی، قصه، نمایش" کرد.

‏به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در اولین‌ روزهای برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان اسدآباد با اجرای ویژه برنامه‌ای با عنوان" بازی، قصه نمایش" میزبان بیش از ۴۰ نفر از اعضا به همراه مادرانشان بود.


در ابتدای ‏این برنامه که با هدف ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی در بین خانواده ها اجرا شد، مژگان هادی مربی مسئول مرکز ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، مطالبی را پیرامون اهمیت قصه و نمایش و تاثیر آن در شکل‌گیری شخصیت کودکان و هم‌چنین افزایش توان تخیل، تمرکز، مشارکت اجتماعی، اعتماد به نفس و ... بیان کرد.
در ادامه با توضیحات و راهنمایی مربی هر عضو به همراه مادر خود، علاوه بر طراحی قصه‌ای در ذهن، اقدام به انتخاب شخصیت‌های داستان با استفاده از وسایل دور ریختنی روی دستکش‌هایی که با خود همراه داشتند کرد.
 در پایان همه دستکش‌ها  بر روی پانل نصب شد و اعضا و خانواده ها از نمایشگاه دستکش‌های ساخته شده بازدید کردند.
 ‏در ادامه اعضا  داستان خود را به صورت انفرادی با پوشیدن دستکش به شکل قصه و نمایش اجرا کردند.


 ‏در پایان مقرر شد اعضا با مشارکت والدین خود در منزل اقدام به تهیه و ضبط قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای کنند.
 ‏لازم به ذکر است مرحله‌ی کتابخانه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در هفته‌ی اول شهریورماه در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =