مرکز شماره یک کانون اردبیل در سوگ امام آزادگان

هم‌زمان با دهه دوم ماه محرم و در سوگ امام آزادگان، ویژه‌برنامه‌ی «لبیک یا حسین (ع)» با حضور بیش از ۶۰ نفر از اعضا و اولیا، در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، به مناسبت بزرگداشت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، ویژه‌برنامه‌ی «لبیک یا حسین(ع)»، باهدف تقویت و پرورش ارزش‌های دینی و مذهبی، آشنایی و روشنگری مفاهیم و وقایع عاشورایی و با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مرکز شماره یک کانون اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این برنامه جواد رضاییان، مربی مسوول مرکز با تسلیت ایام ماه محرم، به معرفی شخصیت امام حسین (ع) و وقایع کربلا پرداخته و با بیان اهداف نهضت عاشورا از شجاعت، دلاوری و ظلم‌ستیزی آن حضرت سخن گفت. او در این برنامه از اعضا خواست در کنار عزاداری برای این امام همام، رشد فضایل اخلاقی، اصول انسانی، ظلم‌ستیزی، ایثار، ازخودگذشتگی و انسانیت را به‌عنوان درس‌های عاشورا و محرم در زندگی خود به‌کارگیرند.

 مربی فرهنگی مرکز نیز ضمن صحبت درباره واقعه‌ی جان‌سوز کربلا به قرائت خطبه‌ی حضرت زینب (س) در کوفه پرداخته و با اشاره به نقش ایشان در ماندگاری قیام حسینی، رسالت حضرت زینب (س) در تکمیل و تداوم قیام عاشورا را برای اعضا تشریح کرد.

 در ادامه برنامه، دکلمه خوانی با عنوان «سربند سبز یا حسین»، در قالب فرم نمایشی توسط اعضای دختر مرکز به‌صورت همخوانی اجراشده و اعضای ادبی نیز شعرهایی را که برای فراخوان‌های عاشورایی سروده بودند، برای حاضران قرائت کردند.

بر اساس این گزارش، پخش کلیپ با عنوان چای روضه، اجرای مسابقه جدول محرم، معرفی و روخوانی کتاب «مثل یاوران امام حسین (ع)» توسط عضو کودک مرکز و کتابت اعضای کارگاه خوشنویسی از شعرهای مرثیه‌ای با خط نستعلیق تحریری، از دیگر فعالیت‌های مرکز در این برنامه بود.

شایان‌ذکر است، به همین مناسبت اعضای فعال فرهنگی و ادبی مرکز با برنامه‌ی «در گذرگاه زمان» از بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بازدید کرده و باراهنمایی‌ مربیان خود از تاریخچه‌ی آیین‌های عزاداری، سرایش شعرهای مذهبی و مرثیه‌سرایی برای سالار شهیدان در عهد صفوی، آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =