نماز، اساس زندگی است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نماز را اساس زندگی انسان دانست و جایگاه و اثرات مثبت این فریضه الهی را غیرقابل انکار توصیف‌کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، پریسا خیر­خواه که در جمع مسئولان استانی، کارکنان، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان سخن‌می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: چنان‌چه جایگاه نماز به واقع ‌پذیرفته‌شود، هیچ­کس قادر به  منع آن برای انسان نخواهدبود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در همین ارتباط حرمت، جایگاه و اثرات مثبت خواندن نماز و عمل به فرایض را یادآورشد و پاکی نیت را لازمه برپایی این فریضه عنوان‌کرد.

پریسا خیر­خواه، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

وی که در ویژه‌برنامه «آیه‌های آفتاب»، به مناسبت ماه محرم، دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی صحبت‌می‌کرد، دهه دوم ماه محرم و ایام اسارت آل‌الله را مورد توجه قرارداد  و باخاطرنشان‌کردن مصائب اسرای کربلا گفت: این روزها را می­ توان به مراتب دشوارتر از نیمه نخست ماه خون و قیام محسوب‌کرد و رسالت حضرت ­زینب‌(س) را در انتقال پیام­ قیام حسینی و حمل برچم امر به ‌معروف و نهی از منکر، خطیر برشمرد.

خیرخواه با بیان این­که پاس‌داشت قیام عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر، نیاز­مند رسیدن به زهد و عرفان عقلانی­ است، تصریح‌کرد: این شایستگی و شناخت قدر و جایگاه، در حضرت زینب‌(س) متبلور­است و برهمین برهمین‌اساس صبر، بردباری و گذشت زینبی الگویی برای همگان، به ­ویژه بانوان به‌شمارمی‌رود.

این مسئول استانی دیگر بخش سخنان خود را به  ۲۶ مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان به کشور اختصاص‌داد و از این بزرگواران با عنوان شهدای زنده و سرمایه­ های ایران اسلامی یادکرد.

او با والا و شامخ توصیف‌کردن جایگاه شهیدان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم آنان گفت: قدرشناسی از این سرمایه‌ها، نیازمند فرهنگ‌سازی، توجه ویژه به طرح تکریم وارج‌گذاری به رشادت‌ها و تحمل مصیبت‌ها از سوی آنان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان این که لازمه نهادینه‌سازی فرهنگ قدرشناسی، درک درست از جایگاه و آگاهی از دشواری‌های ایثارگران است، تاکیدکرد: برای ایجاد پیوندهای هرچه‌بهتر، نیازمند هم‌نشینی اهدای شاخه­‌گُل‌های سپاس به این عزیزان هستیم .

قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد اقامه نماز استان گیلان، پایان‌بخش صحبت‌های پریساخیرخواه در ویژه‌برنامه«آیه‌های آفتاب» بود که روز چهارشنبه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در سالن سینمای اداره ­کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =