تبیین جایگاه و اهمیت نماز برای اعضای مرکز شماره پنج کانون اردبیل

ویژه‌برنامه‌ی «هم‌نفس عاشورا» باهدف ترویج و توسعه‌ی فرهنگ اقامه‌ی نماز، با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره پنج کانون اردبیل در دهه‌ی دوم ماه محرم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ویژه‌برنامه‌ی «هم‌نفس عاشورا» به مناسبت ایام ماه محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و باهدف ترویج و توسعه‌ی فرهنگ اقامه‌ی نماز با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و ادبی روز سه‌شنبه، بیست و پنجم مردادماه سال ۱۴۰۱، برگزار شد.

اکرم مداح مربی مسوول مرکز شماره پنج کانون اردبیل در ابتدای این برنامه با تسلیت ایام ماه محرم به اقامه‌ی نماز در ظهر روز عاشورا توسط امام حسین (ع) اشاره‌کرده و گفت: یکی از آموزه‌های مهم قیام عاشورا، توجه به فریضه‌ی نماز است.

او بابیان اینکه نباید انجام کارها و فعالیت‌های روزمره بهانه‌ای برای فراموشی و سستی در خواندن نماز باشد، با ذکر احادیثی از ائمه معصومین (ع)، خواستار توجه بیشتر اعضا به امر نماز شد.

در ادامه برنامه مربی فرهنگی مرکز نیز با توصیف ویژگی‌های شخصیتی و فضایل اخلاقی حضرت علی‌اکبر (ع) جوان شهید کربلا، به معرفی شخصیت گران‌قدر آن حضرت پرداخته و اشعاری را در خصوص اهمیت نماز اول وقت قرائت کرد.

گفتنی است، در ادامه فعالیت‌های مرکز در این برنامه، کتاب‌های «تشنه‌لبان»، «قصه‌های کربلا»، «در عزایت آسمان نیلی قباست» و «آسمان خون گریه کن» معرفی و فیلم سینمایی «مسیر عشق»، از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =