"کمربند سیارکی منظومه شمسی" در بیست و یکمین انجمن تخصصی نجوم استان تهران

بیست و یکمین انجمن تخصصی نجوم استان تهران با موضوع "کمربند سیارکی منظومه شمسی" به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ بیست و یکمین انجمن تخصصی نجوم استان تهران در حالی شروع به کارکرد که شمارش معکوس برای پرتاب آرتمیس 1، آغاز اولین ماموریت بدون سرنشین ازمجموعه ماموریت های آرتمیس اعلام شده است. سرآغاز وبینار با سخنرانی دکتر احسان کریمی با بررسی جدیدترین رویدادهای نجومی و خبر پرتاب آرتمیس همراه شد. چندی پیش نام تعدادی از اعضای فعال انجمن نجوم استان تهران در سایت آرتمیس ثبت شد.

در ادامه نشست که با حضور 30 نفر از اعضا و مربیان مراکز تخصصی برگزار شد؛ به معرفی کمربند سیارکی پرداخته شد. در منظومه شمسی افزون بر سیاره ها و قمرهای آنها، میلیاردها جرم فضایی به نام سیارک در حال چرخش به دور خورشید هستند. بیش از 90 درصد این سنگ های فضایی در ناحیه ای به نام کمربند اصلی سیارک ها، که بین مدار مریخ و مشتری واقع شده است؛ تمرکز یافته اند. مباحث مطرح شده باعث شد تا به ساختار، جرم و نیروی گرانش و کاوش های اتفاق افتاده در مورد این دو سیاره مورد بحث و گفتگو شود. 

 نشست تخصصی انجمن نجوم با معرفی چند برنامه مانند  star ،  sky view ، sky Guide جهت رصد آسمان و پاسخ به پرسش های اعضای انجمن پایان یافت.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =