نشست توجیهی قصه‌گویی با اعضای نوجوان کانون هرمزگان برگزار شد

با حضور اعضای نوجوان علاقمند به قصه گویی جلسه توجیهی شیوه و اجرای قصه گویی با حضور مدیرکل و کارشناسان و دبیر جشنواره قصه گویی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، جلسه توجیهی قصه گویی در تاریخ ۳ شهریور سال ۱۴۰۱ با حضور مدیرکل و کارشناسان و اعضای نوجوان علاقمند به قصه‌گویی با هدف تشریح شیوه اجرا و انتخاب قصه برگزار شد.
ابتدا پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان با ابراز خرسندی از حضور اعضای قصه‌گو در این نشست توجیهی گفت: کانون نهادی انسان ساز است که اعضای کودک و نوجوان سرمایه‌های آن هستند.
 پشتکوهی نقش مهم قصه گویی را اینگونه برای نوجوانان بیان کرد: خداوند، اولین قصه‌گو است و بهترین و عبرت‌ آموزترین قصه‌ها را در قرآن و سایر کتابهای آسمانی آورده است.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیرامون اثربخشی کلام قصه‌گویان در جامعه و توانایی ایشان در ترویج  امیدبخشی سخن گفت همچنین پشتکوهی ضمن گفتگو با اعضای نوجوان به هدف قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: زمانی که به قصه‌گویی می پردازید مهارت ها و توانایی های خود را تقویت میکنید و قصه‌گویی موجب ارتقای مهارت کلامی و ارتباطی ، خودباوری و اعتماد به نفس خواهد شد

همچنین وی همچنین حجت السلام والمسلمین محسن قرائتی، از قصه‌گویان مطرح در کشور را به نوجوانان معرفی کرد؛ که چهل سال است با بیان شیرین و گویا، قصه‌های قرآنی را به بهترین شکل برای مردم بازگو می کند و به ترویج ارزش های دینی می پردازد .

سپس برای اعضای نوجوان کلیپی از قصه گویی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی پخش شد.
در ادامه عفت تفضلی دبیر جشنواره قصه گویی ضمن سپاس از حمایت های مدیر کل در جشنواره قصه‌گویی گفت:  حدود بیست و چهار سال از اولین جشنواره قصه‌گویی  میگذرد و مربیان استان هرمزگان در این حوزه موفق عمل کردند و امیداست اعضا و پدربزرگ و مادربزرگ ها هم با حضور در این جشنواره خوش بدرخشند و به ترویج و ماندگاری فرهنگ قصه و قصه گویی بپردازند  و انتقال بهترین پیام‌ها از طریق قصه‌ها صورت بپذیرد.
تفضلی بخش‌های مختلف جشنواره قصه‌گویی شامل: قصه‌گویی ملی، قصه‌گویی بین‌المللی، قصه‌گویی آیینی‌سنتی، قصه‌گویی زبان اشاره، قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای (قصه زندگی من) و پادکست قصه‌گویی را به نوجوانان معرفی کرد.


وی همچنین به مواردی که کودکان و نوجوانان در قصه‌گویی باید رعایت کنند اشاره کرد و گفت مربیان بهترین راهنما در انتخاب و اجرای قصه گویی هستند.
وی افزود: مراکز کانون پرورش فکری در سراسر استان از تاریخ ۱ تا ۱۲ مهر به انتخاب قصه‌های کودکان و نوجوانان می‌پردازند.


در پایان نشست ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی استان ضمن بیان خاطره از قصه‌گویی، لذت بخش ترین بخش جشنواره را به قصه‌گویی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها معرفی کرد و گفت: حال مادربزرگ ها و پدر بزرگ ها را با دعوت به قصه‌گویی خوب کنید.
پذیرایی ابتدا و انتهای اجرای قصه گویی را بسیار تاثیرگذار دانست و تاکید کرد که نوجوانان قصه‌ای را انتخاب کنند که با آن حس بهتری پیدا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =