کد خبر: 317569
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
بازدید 109
برگزاری نشست‌های «قصه، صدای زندگی است» در مراکز کانون البرز

سلسله نشست‌های «قصه، صدی زندگی است» با هدف معرفی بیست و چهارمین جشنواره بین‌الملی قصه‌گویی و بیان شیوه‌های قصه‌گویی به مخاطبان در مراکز مختلف کانون البرز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، مربیان و  کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست‌ها ضمن معرفی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راهنمایی های لازم را  به مخاطبان در مورد نحوه انتخاب قصه، شروع و پایان بندی، چگونگی ارتباط درست با مخاطب، زبان بدن و دیگر موارد لازم انجام می‌دهند.

این مجموعه نشست‌ها از ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ آغاز شده و با توجه به تمدید مهلت ثبت نام جشنواره در بخش ملی تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس اعضای دختر، پسر و والدین اعضای  مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر کرج به ترتیب در نشست‌های جداگانه‌ای که روزهای۱۹، ۲۰ و ۲۲ مرداد ماه سال جاری برگزار شد، حضور یافته و از راهنمایی‌های مربیان این مرکز برای انتخاب قصه و قصه‌گویی درست آن استفاده کردند.

اعضا و والدین و دیگر علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی از مرکز شماره ۱ کانون کرج نیز روزهای ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه سال جاری در نشست قصه‌گویی این مرکز حضور یافته و ضمن آشنایی با بخش‌های جشنواره و شنیدن قصه‌ای از زبان سحر حقیقی، مربی فرهنگی و از برگزیدگان دوره‌های پیشین جشنواره قصه‌گویی، نمونه‌هایی از قصه‌های برتر بخش های مختلف جشنواره در سال‌های گذشته را دریافت کردند.

اعضا و والدین مرکز شماره ۴ کرج نیز روز ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ با حضور در سالن اجتماعات این مرکز از آموزش های لازم برای چگونگی انتخاب قصه و نحوه‌ی قصه‌گویی آن برخوردار شدند.

نشست مرکز شماره ۳ کانون کرج در روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ نیز به آموزش چگونگی پرداخت قصه اختصاص داشت و مهتاب میرزاپور، رابط ادبی مرکز در این خصوص برای  اعضا، والدین و همکاران علاقه‌مند سخن گفت.

مربیان مرکز هشتگرد که روز ۲۳ مرداد نشست‌های ویژه قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای برای اعضای کودک و بررسی قصه های نوجوانان را برگزار کرده بودند، نیز روز۲ شهریور ماه درکارگاه ویژه‌ای  به بررسی اصول قصه، شروع و پایان بندی آن پرداختند.

مرکز مجتمع کانون کرج هم  روزهای ۲۳ و ۳۰ مرداد  دو نشست تخصصی با این موضوع برگزار کرد و یکشنبه ۶ شهریور ماه نیز قصه‌های مخاطبان با حضور مسوول و مربیان فرهنگی مرکز مورد بررسی قرار  گرفت و نکات لازم در این زمینه بیان شد.

گفتنی است کتابخانه سیار کانون البرز نیز با هدف رعایت عدالت فرهنگی و آگاهی اعضای این کتابخانه از شیوه‌های صحیح قصه‌گویی ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در گروه مجازی خود  میزبان خدیجه میرزایی نماینده انجمن قصه‌گویی کانون البرز بود و این مربی فرهنگی تمام نکات لازم در خصوص جشنواره قصه‌گویی و بیان قصه را برای این اعضا شرح داد.

لازم به توضیح است علاقه‌مندان به شرکت در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از استان البرز  تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ برای ثبت نام در این جشنواره مهلت دارند.

علاقه‌مندان جهت آگاهی از بخش های مختلف و مطالعه فراخوان و شیوه‌نامه به نشانی  www.kanoonfest.ir  مراجعه کرده و یا با شماره ۳۴۰۹۴۸۱۲ الی ۱۵ داخلی ۱۰۸ دبیرخانه استانی  تماس بگیرند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =