توسعه مراکز کانون زبان و کانون پرورش فکری لرستان در مناطق کم برخوردار

درجلسه شورای هماهنگی دستگاه ها، تعامل متقابل بیشتر کانون زبان ایران و کانون پرورش فکری و دستگاه اجرایی استان و دانشگاهها در خرم آباد مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، همزمان با گرامی داشت هفته دولت و معرفی شهیدان والامقام رجایی و باهنر، نشست شورای هماهنگی دستگاه ها با حضورنمایندگان کانون زبان ایران، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش لرستان، دانشگاه فرهنگیان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نوسازی مدارس در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش در خرم آباد برگزار شد.
در این نشست هم اندیشی؛ بهجت تربتی‌نژاد معاون آموزشی کانون زبان ایران، محمد جواد محمدی مدیرکل کانون لرستان، فضل الله فولادی مدیرکانون زبان لرستان، رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، پرویز عبدی معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش و پرورش، محسن سپهوند کارشناس مدیریت و برنامه ریزی استان، یونس بهاروند مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس، شجاع عربان رییس دانشگاه فرهنگیان و جمعی از معاونین و کارشناسان کانون و کانون زبان حضور داشتند.

توسعه مراکز کانون زبان و کانون پرورش فکری لرستان در مناطق کم برخوردار

معاون آموزش کانون زبان ایران  هم به استقبال خانواده های لرستانی به بهرگیری فرزندانشان برای آموزش زبان دوم اشاره کرد و گفت : کانون زبان یک موسسه دولتی است و لازم است همکاری های گسترده تری بین آموزش و پرورش استان و کانون زبان و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان انجام شود. 
بهجت  تربتی نژاد با اشاره به اینکه در کشور 9 زبان خارجه به زبان آموزان آموزش داده می شود افزود: تعامل متقابل بیشتر کانون زبان ایران، کانون پرورش فکری و دستگاه اجرایی استان و دانشگاه ها باید بیشتر شود و دانشجویان و دانش آموزان و دبیران از خدمات کانون زبان بهره مند شوند.
خانم تربتی نژاد به تشریح خدمات این موسسه پرداخت و گفت: رسالت ما آموزش زبان های خارجی هست و بر اساس توصیه مقام معظم رهبری، برای پوشش زبان‌های غیرانگلیسی برنامه داریم و همه محتوای فعلی ما محتوای تولیدی است که با استفاده از ظرفیت هایی که کانون زبان ایران دارد به توسعه فرهنگ آموزشی در استان کمک کرده و لرستان این ظرفیت را دارد تا آزمون های بین المللی را برگزار و مدرک معتبر به پذیرفته شدگان اعطا کنیم.
معاون آموزش کانون زبان ایران بیان داشت: جلسه‌های منظم ملاقات با اولیاء و فرآیند آموزش مطابق با استانداردهای جهانی از دیگر شاخصه‌های کانون زبان ایران است.
خانم تربتی نژاد معاون آموزش کانون زبان ایران در پایان گفت: توانمند سازی دبیران و معلمان زبان، کتاب های مکمل یادگیری، ارسال تولیدات کانون و بسته های فرهنگی، توسعه مراکز کانون زبان و کانون پرورش فکری در مناطق کم برخوردار و روستاها از دیگر برنامهای کانون است.

توسعه مراکز کانون زبان و کانون پرورش فکری لرستان در مناطق کم برخوردار


 

در بخش بعدی نشست محمد جواد محمدی مدیر کل کانون پرورش فکری استان لرستان ضمن گرامی داشت هفته دولت به ارائه گزارشی از عملکرد کانون لرستان و کسب عناوین مختلف توسط اعضای برتر کانون پرورش در مسابقات ملی و بین المللی پرداخت و گفت: تعامل بیشتر بین دستگاه ها موجب ارتقاء فرهنگ و در نتیجه رشد کودکان ونوجوانان در جامعه می شود.
محمدی به لزوم احداث ساختمان یا فضا برای فعالیت کانون زبان در شهرستانهای استان اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه در شهرهای خرم آباد ، بروجرد و دورود  این فضاها وجود دارد که این موسسه مشغول پذیرش زبان آموز است ولی در دیگر شهرهای استان لازم است با همکاری سایر ادارات کانون زبان راه اندازی شود.
محمدی در پایان گفت: 27 مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهر ها و روستاهای سراسر استان ارائه می دهند.  

توسعه مراکز کانون زبان و کانون پرورش فکری لرستان در مناطق کم برخوردار


 درادامه رضا عزتی سرپرست  اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون آموزش کانون زبان ایران و مدیرکل کانون لرستان و سایر دستگاه ها گفت: کانون زبان در بین خانواده ها و دانش آموزان به عنوان یک مرکز تربیتی و آموزشی شناخته شده است.
 وی افزود: جا دارد که فعالیت های این موسسه دولتی در مناطق محروم لرستان فعالیت های آموزشی و رایگان برگزار کند و بسته های کمک آموزشی و ... در اختیار دانش آموزان کم بضاعت  قرار دهد.
رضا عزتی با بیان این نکته که هنوز بیش از 5 هزار دانش آموزان لرستانی در کانکس ها  مشغول به تحصیل هستند، گفت : کانون زبان ایران با کمک خیرین در ساخت کلاس ها و مدارس مناطق عشایری و دور افتاده استان مشارکت نماید. 
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در مناطق شهری فضاهای مناسبی برای برگزاری کلاس های آموزش زبان دارد گفت: ما آمادگی داریم این فضا ها را در اختیار کانون زبان قرار بدهیم تا با تخفیفات ویژه به دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار،  آموزشهای لازم را ارائه شود. 
گفتنی است در این جلسه فضل الله فولادی مدیرکانون زبان لرستان، پرویز عبدی معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش و پرورش، محسن سپهوند کارشناس مدیریت و برنامه ریزی استان، یونس بهاروند مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس، شجاع عربان رییس دانشگاه فرهنگیان و جمعی از معاونین و کارشناسان کانون و کانون زبان حضور داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
همچنین در این روز نشست بهجت تربتی‌نژاد معاون آموزشی کانون زبان ایران و فضل الله فولادی مدیر کانون زبان استان لرستان با کارکنان و مدرسان کانون زبان در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری لرستان در خرم آباد برگزار شد و دراین نشست مدرسان و کارکنان سوالات و مشکلات خود را مطرح و معاون آموزشی کانون زبان و کارشناسان به آنها پاسخ دادند.
دراین جلسه مرتضی فرجیان نژاد مدیر امور مدرسین و دپارتمان انگلیسی، سمیه قربانی مسئول حراست و شهاب بخشی مدیر امور مالی کانون زبان حضور داشتند.

توسعه مراکز کانون زبان و کانون پرورش فکری لرستان در مناطق کم برخوردار

توسعه مراکز کانون زبان و کانون پرورش فکری لرستان در مناطق کم برخوردار


توسعه مراکز کانون زبان و کانون پرورش فکری لرستان در مناطق کم برخوردار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =