کانون محل پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مراکز کانون را محلی برای پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان استان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نشست خبری وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، شامگاه چهارشنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه هفته دولت و با حضور خبرنگاران، عکاسان و مخاطبان حوزه کودک استان برگزار شد.

کیانی با اشاره به آغاز فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در کشور توضیح داد؛ مراکز کانون خوزستان قبل از انقلاب اسلامی ده مرکز بود که بعد از انقلاب با سفر مقام معظم رهبری به استان و تأکید ایشان بر توجه به فرهنگ و مسائل مرتبط با حوزه کودک و نوجوان مراکز کانون استان به بیش از ۶۰ مرکز افزایش پیدا کرد.

مدیرکل کانون خوزستان در ادامه افزود؛ فعالیت این نهاد فرهنگی از ابتدا به‌عنوان کتابخانه‌ای کار خود را آغاز کرد و کتاب‌های کانون در کتابخانه‌های عمومی و قرائت‌خانه‌ها در دسترس کودکان و نوجوانان قرار می‌گرفت که باگذشت زمان کتابخانه‌های سیار کانون راه‌اندازی شد تا خدمات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روستاها و مناطق محروم برسد.

کیانی با اشاره به فعالیت ۵۴ مرکز ثابت در سطح استان و ۷ کتابخانه سیار، از راه‌اندازی یک مرکز ثابت در شهرستان اندیکا خبر داد.

او در ادامه بیان کرد؛ کانون خوزستان برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان محروم سطح شهر از ظرفیت‌های کانون اقدام به راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی هنری و استقرار کتابخانه‌های سیار جهت خدمت‌رسانی در این مناطق، کرده است و ازجمله آن می‌توان به پایگاه فرهنگی هنری کوی مدرس، کوی زوویه اشاره کرد که در هفته دولت افتتاح و راه‌اندازی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کانون را محلی برای پرورش خلاقیت کودک امروز معرفی کرد و برای تائید این موضوع به معرفی شخصیت‌های برجسته و صاحب‌نام همچون کیانوش عیاری، رضا فیاضی، اردشیر صالح پور، شهیدان محمودمراد اسکندری، بهرام فروزان فر ،علی جمال پور و..... اشاره کرد.

کیانی در پایان ضمن درخواست همراهی از کلیه سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های استانی در راه توسعه مراکز کانون از شرکت توسعه نیشکر خوزستان و شرکت لوح سبز جنوب جهت آماده‌سازی بیش از ۳۰۰ میز مطالعه و قفسه کتاب قدردانی کرد.

 نشست خبری مدیرکل کانون خوزستان با پرسش و پاسخ خبرنگاران استانی به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =