چهارمین جلسه شورای آموزش و پژوهش کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد

چهارمین جلسه شورای آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با دو دستور جلسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، هم اندیشی در خصوص محورهای موضوعی چهاردهمین جشنواره ملی پژوهش کانون و بحث در خصوص بخش علمی پژوهشی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون عناوین دو دستور این جلسه بودند.

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون استان در این جلسه اهمیت رویکرد علمی و پژوهشی را در ارتقاء سطح کیفی جشنواره بسیار چشمگیر عنوان کرد و گفت: ارائه‌ی راهکارهای آکادمیک هم در بخش تئوری و هم بخش عملی می‌تواند در چشم‌انداز جشنواره‌های آتی قصه‌گویی نقش قابل توجهی را ایفا کند.

در ادامه این جلسه علیرضا حسین‌پور دکترای علوم تربیتی و عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به وجود قصص متعدد آموزنده در متن قرآن کریم، اهمیت قصه و قصه‌گویی را در انتقال مفاهیم تربیتی به کودکان و نوجوانان بسیار موثر ذکر کرد و گفت: تقویت ارتباط میان دانشگاه‌ها با مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند زمینه ساز ظهور ایده‌های کارآمد و خلاق هم از منظر ورود نظریه‌های علمی به  بحث قصه‌گویی و هم احیای بیش از پیش این سنت نیکو باشد.

مقصود رزم آرا دکترای علوم تربیتی و مدرس دانشگاه فرهنگیان استان نیز ورود مباحث قصه و قصه‌گویی را به فرآیند آموزشی معلمان در آموزش و پرورش از نکات حائز اهمیت بر شمرد و انتشار فراخوان‌ جشنواره‌های قصه‌گویی در گروه‌ها و انجمن‌های معلمان و شرکت دادن آن‌ها در جشنواره را از راه‌کارهای ترویج قصه‌گویی در سیستم آموزشی ذکر کرد.

بابک مطیعی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد واحد ارومیه نیز از آمادگی واحدهای ذیربط دانشگاه برای توسعه‌ی تعامل در زمینه‌ی همکاری‌های بیش از پیش با کانون خبر داد.

چهارمین جلسه شورای آموزش و پژوهش کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =