معارف عاشورا را به زبان فرهنگ و هنر به کودکان و نوجوانان بیاموزیم

سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون استان قزوین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و با معرفی برگزیدگان از سراسر کشور به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، روح اله عباسپور نماینده مجلس شورای اسلامی، نقی سیاهکالی مدیرکل آموزش و پرورش استان، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران و مسئولان استان از جمله مهمانان این مراسم بودند.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در بخشی از این برنامه همراه با خوش‌آمدگویی به مهمانان این مراسم، واقعه عاشورا را از بارزترین جلوه‌های فرهنگ شیعه دانست .

وی با اشاره  به ذهن پرسشگر و روحیه حقیقت جوی کودکان و نوجوانان که تشنه معارف عاشورایی و دینی هستند، حماسه عاشورا را گنجینه پرباری دانست که می‌تواند برای مخاطبان کانون سرمشق و الگوساز باشد.

وی افزود: معارف عاشورا را باید به زبان فرهنگ و هنر به کودکان و نوجوانان بیاموزیم.

مدیرکل کانون استان قزوین هم‌چنین در ادامه روند برگزاری این آیین سراسری را تشریح کرد.

تلاوت قرآن مجید، سرود جمهوری اسلامی، اجرای چند نماهنگ عاشورایی و گزارش تصویری مقدمات سوگواره، شعرخوانی و قصه‌گویی شرکت کنندگان برگزیده این سوگواره، اجرای سرود کربلا، سخنرانی دکتر محمدحسین رجبی دوانی« مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام، رئیس بنیاد ایران‌شناسی، معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی» با موضوع تربیت و انسان‌سازی در کربلا ، گزارش دبیر سوگواره، خوانش بیانیه هیات داوران و اهدای جایزه به برگزیدگان و داوران استانی از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

برپایی نمایشگاه آثار عکاسی و تصویرسازی برگزیده شرکت کنندگان و برگزاری کارگاه زنده خوشنویسی عاشورایی از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

گفتنی‌ست این مراسم با همکاری شورای شهر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین و سازمان زیباسازی برگزار شد.

فهرست اسامی برگزیدگان این آیین سراسری در فایل پایان قابل مشاهده است


https://media.kanoonnews.ir/d/2022/09/07/0/975263.pdf?ts=1662542241000

  

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =