برنامه‌ریزی جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی

با توجه به نقش و جایگاه کانون در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و با هدف برنامه‌ریزی فعالیت‌های مراکز، شورای فرهنگی کانون خراسان جنوبی تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی شامل کارگاه‌های حال خوش زندگی، کارگاه‌های آموزشی و یژه مربیان و اعضا در کانون استان برگزار شده است گفت: آماده‌سازی کودکان و نوجوانان و کسب مهارت‌های زندگی از طریق آموزش‌های غیرمستقیم از برنامه های تاثیر گذار مراکز در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی افزود: اجرای پیک امید و امداد فرهنگی کانون در مناطق حاشیه شهرها و سکونت گاه‌های غیر رسمی نیز مورد استقبال مخاطبان و توجه مسولان استانی قرار گرفته است که نقس به سزایی در ایجاد روحیه شادابی و نشاط، امید به زندگی شناسایی و شکوفایی استعداد های کودکان دارد که لازم است با برنامه ریزی لازم و استفاده از ظرفیت‌های موجود و شناسایی آسیب‌ها، ضمن استمرار اجرای این برنامه ها، از لحاظ کمی و دفعات اجرا بیش از گذشته تلاش کنیم.

مدیر کل کانون استان در ادامه با اشاره به علل مختلف بروز آسیب‌های اجتماعی، آگاهی بخشی به مربیان و مخاطبان را نیز مهم برشمرد.

بر اساس این خبر در ادامه این نشست اعضای شورای فرهنگی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که برگزاری کارگاه‌های آموزشی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و اداره کل بهزیستی، بازدید از مراکز نگهداری از کودکان در معرض آسیب، استمرار اجرای برنامه پیک امید، آموزش مهارت نه گفتن در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری در مراکز، انعقاد تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی در راستای همکاری های دو جانبه از مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =