کد خبر: 318006
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
بازدید 218
بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آغاز شد

مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کرمان آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نجمه‌خاتون خداترس سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان درباره بیست‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: جشنواره امسال با شعار «قصه، صدای زندگی است» در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی و علمی در گروه سنی نوجوانان، بزرگسالان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

خداترس مراحل شرکت در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را این‌طور تشریح کرد: همه گروه‌های سنی اعلام شده می‌توانند ابتدا برای ثبت‌نام از طریق سایت جشنواره قصه‌گویی به نشانی www.kanoonfest.ir اقدام کنند و سپس فیلم قصه‌گویی‌های خود را در سایت کانون کرمان به نشانی kerman.kpf.ir/story بارگذاری کنند.

وی زمان پایش اولیه قصه‌ها از سوی دبیرخانه استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در استان کرمان را اول تا ۵ مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان موضوعات بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را همچون سال‌های قبل شامل «امیدها و آرزوها»، «شادی‌ها و غم‌ها» و «ایثار و از خود گذشتگی» ذکر کرد و افزود: مرحله استانی این جشنواره نیز ۱۰ و ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ در سالن باران اداره‌کل کانون استان کرمان برگزار خواهد شد و برگزیدگان آن به مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی می‌شوند.

خداترس درباره بخش‌های قصه‌گویی ملی و بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: بخش «ملی» شامل قصه‌گویی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و بخش «بین‌الملل» شامل اجرای قصه‌گویان حرفه‌ای ایران و کشورهای دیگر است و نیز برگزیدگان سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی جشنواره‌های پیشین، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و قصه‌گویان علاقه‌مند از سایر کشورها، دو بخشی است که همانند گذشته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش «آیینی‌ سنتی» شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آیین‌های دینی و ایرانی، در یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی است که نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا می‌توانند در آن شرکت کنند. در بخش «قصه‌گویی زبان اشاره» نیز قصه موردنظر با هر قالبی، به زبان اشاره‌ فارسی است و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا می‌توانند در آن شرکت کنند.

این در حالی است که، بخش‌های «قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای» و «پادکست قصه‌گویی»، بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «قصه‌گویی برگزیدگان» و بخش علمی جشنواره شامل جستار، مقاله علمی، کتاب، پایان‌نامه و رساله نیز از بخش‌های دیگر بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =