نشست تخصصی مجازی «قصه‌گویی با ابزار»  در البرز

نجمه احمدزاده، قصه‌گوی برگزیده و مدرس قصه‌گویی در نشست مجازی تخصصی از نقش ابزار در قصه‌گویی برای علاقه‌مندان به این تکنیک سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی کانون البرز، ضمن اعلام این خبر گفت این نشست ساعت ۱۲ تا ۱۴روز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱با حضور سرپرست، کارشناسان، مسؤولان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

کریمی افزود نجمه احمدزاده مدرس این نشست، که یکی از قصه گویان برگزیده کشوری نیز هستند از استان یزد میهمان این نشست بود تا به عنوان مدرس این نشست تخصصی نکات ضروری در حوزه استفاده از ابزار را به قصه‌گویان یادآور شود.

 اهمیت بداهه پردازی اصولی در قصه‌گویی

کارشناس فرهنگی کانون البرز افزود، احمد زاده در ابتدای این نشست  تعریفی از قصه و قصه گویی بیان کرده  و ویژگی های یک قصه گوی موفق را برشمرد؛  وی در ادامه  بداهه پردازی صحیح و اصولی  را از مهمترین ویژگی  یک قصه‌گو دانست و گفت قصه‌گوی توانمند در هرباراجرای قصه خود، متناسب با شرایط جدید، باید بتواند بداهه پردازی کند.

کریمی ادامه داد این مدرس در بخشی از سخنانش درباره تاریخچه ابزار در قصه‌گویی گذشتگان و همچنین قصه گویی با ابزار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخن گفته و سپس توضیحاتی در  خصوص نقش ابزار در قصه گویی و استفاده درست و نادرست از ابزار بیان کرد.

نشست تخصصی مجازی «قصه‌گویی با ابزار»  در البرز

خلاقیت در استفاده از ابزار برای قصه‌گویی

کریمی در پایان گفت این قصه گوی برگزیده  خلاقیت در استفاده از ابزار را مهمترین رکن قصه گویی با ابزار عنوان کرده و گفت یک قصه گوی خلاق در اجرای قصه خود از یک ابزار ساده می تواند به صورت چندمنظوره استفاده کند.

گفتنی است در پایان این نشست نیز  چند نمونه فیلم قصه گویی با ابزار نمایش و به سوالات مخاطبان در این خصوص  پاسخ داده شد.

علاقه‌مندان به حضور در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی می توانند به پایگاه این جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir  مراجعه کردهخ و یا با شماره‌های ۱۵-۳۴۰۹۴۸۱۲ داخلی ۱۰۸ دبیرخانه استانی این جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =