پژواک «صدای زندگی»

پژواک صدای زندگی در دورهمی‌های قصه‌گویی مراکز فرهنگی و هنری کانون استان چهارمحال و بختیاری به گوش می رسد .

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، دورهمی‌های کتابخانه‌ای قصه‌گویی مراکز فرهنگی کانون استان از ابتدای شهریور ۱۴۰۱  با حضور اعضا نوجوان، مربیان، خانواده‌ها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها آغاز شده و مهم‌ترین هدف آن انعکاس پژواک صدای زندگی در عصر شتاب و تکنولوژی است. 

هر یک از مراکز فرهنگی استان به شیوه‌ی خاصی میزبانی قصه‌گویان این مرحله را برعهده دارند و با اجرای برنامه‌هایی متنوع و پربار بر جذابیت دور همی‌ها می‌افزایند. 

 مرکز فارسان پس از دریافت فراخوان قصه‌گویی اقدام به برپایی جلسات توجیهی برای اعضا کرد. اعضا، مربیان بخش آزاد و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها از مخاطبین این فراخوان بودند که به سوی بخش‌های ملی، آیینی، پادکست و ۹۰ ثانیه هدایت شدند.
در راستای آشنایی با فنون قصه‌گویی ۱۵ جلسه جهت انتخاب قصه، فن‌بیان، زبان بدن، ارتباط با مخاطب، مخاطب‌شناسی، زبان بدن مخاطب، جغرافیای قصه، شخصیت‌شناسی، لحن و ... در این مرکز اجرا شده و اولین برداشت تلاش‌های انجام شده در دورهمی قصه‌گویی  در پانزدهم شهریور برگزار شد و قصه‌گویان برگزیده در مرحله کتابخانه‌ای  معرفی شدند.

 در مرکز بروجن، نشست دورهمی باعطر حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و یادآوری قصه‌ها و خاطره‌ها برگزار شد. اعضا نوجوان با اشتیاق در این جلسه حضور یافتند، مهتاب شیروانی قصه گوی برگزیده‌ی  و حائز رتبه‌ی اول آموزش و پرورش شهرستان نیز در این جمع قصه گفت. در مرکز فرهنگی و هنری فرادنبه نیز این نشست‌ برای اعضا و والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در فضایی صمیمانه و دلنشین انجام پذیرفت و  شادی ها و غم ها،ایثار و از خودگذشتگی ها با زبان قصه روایت شد . 

 لردگان هم نشست آشنایی با اصول قصه‌گویی را  با بهره‌گیری از ظرفیت  قصه گوی زبده ی مرکز ، صغری موسوی مربی فرهنگی  به اجرا در آورد و در این نشست پس از شنیدن تعدادی از قصه‌های قصه‌گویان نکات مورد نیاز جهت نقل بهتر  به قصه‌گویان یادآوری شد تا  منتخبین  کتابخانه‌ای در مرحله  استانی با آمادگی بیشتری شرکت کنند. 
در مرکز فرهنگی و هنری شهر بن نیز نشست دورهمی و آشنایی با تکنیک‌های قصه‌گویی با حضور جمع قابل توجهی از اعضا و خانواده‌ها برگزار شد و قصه هایی برگرفته از خاستگاه فرهنگی مخاطبان گفته شد.
دور همی های قصه گویی کانون استان چهارمحال و بختیاری همچنان در حال برگزاری است و تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ در سراسر مراکز فرهنگی استان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =