اعضای مرکز قوچان داور دورهمی‌های قصه‌گویی شدند

مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان قوچان به منظور آشنایی بیشتر و بهتر اعضای نوجوان با شیوه‌های صحیح قصه‌گویی، آگاهی از معیارها و ملاک‌های داوری و جلب مشارکت اعضا به شرکت در جشنواره قصه‌گویی، به صورت هفتگی سلسله نشست‌هایی با عنوان «دورهمی قصه‌گویی» برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، اعضای نوجوان با حضور در نشست‌های تخصصی قصه‌گویی، ضمن بهره‌مندی از دانش و تجربیات مربیان، با ملاک‌ها و معیارهای داوری آشنا می‌شوند و سپس علاقمندان به حوزه قصه و قصه‌گویی به اجرای قصه می‌پردازند.

فریده خسروی مربی مسئول مرکز قوچان ضمن ابراز خرسندی از علاقه و استقبال اعضا از این طرح گفت: ایجاد فضایی صمیمانه توام با شیوه نقد آگاهانه و موثر از جمله اهداف این برنامه بود که باعث استقبال اعضا از برنامه «دورهمی» شد.

مربی مسئول مرکز قوچان در ادامه گفت: نوجوانان از مهم‌ترین گروه‌های هدف در برنامه‌های کانون به ویژه جشنواره قصه‌گویی به حساب می‌آیند بنابراین تصمیم‌ گرفتیم قصه‌هایی که در این دورهمی اجرا می‌شود توسط اعضای با سابقه و توانمند در امر قصه، داوری شود و چه بسا ارزیابی از نگاه همسالان به رشد و تربیت اعضا کمک کند.

وی در پایان به نقش قصه در بهبود فرآیند یادگیری، کسب مهارت شنیداری، درک فرهنگ‌ها و تقویت مهارت‌های ارتباطی اشاره کرد و گفت: قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های مورد علاقه اعضا است که توجه به آن و بکارگیری خلاقیت در اجرا موجب مشارکت فعال کودکان و نوجوانان می‌شود.

مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «قصه صدای زندگی است» از اول تا ۲۲ مهر و مرحله پایانی آن همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =