کد خبر: 318161
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
بازدید 137
شعرخوانی اشعار عاشورایی محتشم کاشانی در کانون لرستان

اعضا و مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان اشعار عاشورایی محتشم کاشانی را خواندند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان،  به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع) نشست شعرخوانی از سوی آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری استان در بستر مجازی برگزار شد.
در این برنامه اعضا و مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان اشعار عاشورایی محتشم کاشانی را خواندند.
براساس این گزارش: این نشست با هدف معرفی شاعرانی که در خصوص عاشورا و اربعین مرثیه سرایی کرده اند و آشنایی بیشتر اعضا با واقعه کربلا به اجرا درآمد.
همچنین کارشناس آفرینش های ادبی استان در خصوص فلسفه قیام عاشورا و امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان، مرثیه های محتشم و دیگر شاعران، مطالبی را بیان داشت و به سوالات اعضا پاسخ داد.
در بخش بعدی این نشست اعضا و مربیان به خوانش اشعار عاشورایی محتشم کاشانی پرداختند.

شعرخوانی اشعار عاشورایی محتشم کاشانی در کانون لرستان


گفتنی است: مُحتَشَم کاشانی شاعر پارسی‌گوی سده دهم هجری و یکی از مهمترین شاعران مرثیه‌سرای شیعه است. ترکیب‌بند «باز این چه شورش است که در خلق عالم است و...» معروف‌ترین مرثیه برای شهیدان واقعه کربلا در ادبیات فارسی است. شاعران زیادی در طی قرن ها سوگ سروده هایی برای این رویداد بزرگ تاریخی به جا گذاشته اند اما ترکیب بند مشهور محتشم به دلیل سادگی و در عین حال ارتباط با مخاطب در ذهن همه شیعیان جاودانه شده است.
در این برنامه اعضای ادبی مراکز سراسر استان، کارشناس ادبی استان، مربیان ادبی و مکاتبه ای حضور داشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =