برگزاری نشست فصلی مدیران کانون زبان ایران با رونمایی از «معماری کلان برنامه درسی»

نشست فصلی مدیران کانون زبان ایران با شعار «هویت، مرجعیت و اشتغال‌زایی آموزشی در گرو آینده‌پژوهی فناورانه» برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخشی از این نشست که روز دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد حامد علامتی مدیرعامل کانون نیز حضور داشت و مدیران کل کانون پرورش فکری استان‌های مختلف نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت کردند.

رییس کانون زبان ایران در نشست فصلی مدیران درباره‌ی علت انتخاب این شعار عنوان کرد: باور داریم که کانون پرورش فکری با عنایت به مخاطبان کودک و نوجوان خود و همچنین کانون زبان با وجود مخاطبان کودک، نوجوان و بزرگسالِ طالب یادگیری زبان‌های خارجی، اگر بخواهد به قدمت ۹۶ ساله‌ خود به معنای واقعی کلمه ببالد و متناسب با آن و افق گشایی‌های آینده و با چشم‌اندازی که ایران عزیز در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های اسناد بالادستی برای خود در منطقه قائل شده است به عنوان پیشران حرکت کند، این پیشرانی در امر آموزش زبان‌های خارجی و ایفای نقش مرجعیت به همین سادگی به دست نمی‌آید.

برگزاری نشست فصلی مدیران کانون زبان ایران با رونمایی از «معماری کلان برنامه درسی»

غلامرضا کیانی ادامه داد: ما اگر امروز به خود میبالیم که در طی یکسال گذشته تعداد بیشتری به مشتریان‌مان اضافه شده‌اند و توانسته‌ایم درآمد تابستان امسال را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم این‌ها برای ما مرجعیت‌آفرین نمی‌تواند باشد. این صنعت؛ مرجعیت، هویت، پیشرانی و پیشاهنگیش در کشور در امر آموزش زبان غیر رسمی و انشاالله در آینده‌ای نه چندان دور نقش‌آفرینی در آموزش زبان رسمی کشور، جز با جهاد فناورانه، پژوهشی، تشخیص نیازهای آینده و حرکت با زمان محقق نمی‌شود. تحقق این امر بنیادین، حیاتی و آینده‌نگرانه نیاز به چشم‌انداز، برنامه، نیروی‌انسانی حرفه‌ای عاشق و جهادی و باور عمیق به ایران دارد، مگر این که بخواهیم فقط ادعای پیشرانی داشته باشیم و شعار پیشرانی بدهیم.

کیانی در بخش دوم سخنانش در حالی که مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاون وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشتند با اشاره به «معماری کلان برنامه درسی» خاطر نشان کرد: امروز کانون زبان ایران با رونمایی از «معماری کلان برنامه درسی» خود که عصارۀ فضایل حداقل سی تن از متعهدترین، باسوادترین و عاشق‌ترین استادان فرهیخته دانشگاهی و کانونیان بوده و در یک فرایند بسیار فشرده شش ماهه و بالغ بر هزاران نفر ساعت، کار کارشناسی و چندین مرحله نیازسنجی و اعتبارسنجی گسترده کشوری به نتیجه رسیده است،

برگزاری نشست فصلی مدیران کانون زبان ایران با رونمایی از «معماری کلان برنامه درسی»

معماری کلان برنامه درسی کانون زبان ایران به طراحی کلان «آموزش و برنامه درسی» این نهاد اختصاص دارد و نشان می‌دهد زبان‌آموزی در کانون بر اساس چه بنیادهایی، با چه منطقی و به منظور تحقق چه اهدافی و با کدام روش پیش میرود. چه رویکردی دارد، نقطه آغازین و هدف نهایی آن کدام است، برای تحقق آن چه ترکیبی از برنامه‌های درسی را تدارک می‌کند و چگونه به شناسایی و تربیت مدرسان اقدام و بر کار آنان نظارت می‌کند تا دستاوردهای یادگیری حاصل شود.

رییس کانون زبان ایران در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما عمیقا باور داریم بازار آموزش زبان و متعلقات آن از جمله پژوهش، تربیت مدرس، محتوای آموزشی، ارزشیابی و آزمون‌های مجازی و بین‌المللی؛ بسیار گسترده است و همگان می‌توانند در این عرصه فعالیت داشته باشند. کانون زبان ایران با اقتدار به سمت مرجعیت، هویت و دانش بنیانی اشتغال آفرین و پژوهش محور در کشور و منطقه حرکت خواهد کرد.

مجید آرایی معاون دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رضا لیاقی، معاون اداری و مالی و بهجت تربتی‌نژاد، معاون آموزشی، بهرام باقری، سرپرست معاونت پژوهش، محمدرضا سهرابی مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و کیوان بخشی‌پور، سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران نیز سخنرانی کردند.

برگزاری نشست فصلی مدیران کانون زبان ایران با رونمایی از «معماری کلان برنامه درسی»

بهرام باقری سرپرست معاونت پژوهش کانون زبان در این نشست درباره‌ی به‌روز رسانی محتوای آموزشی در بخش‌های انگلیسی و غیرانگلیسی توضیحاتی را عنوان کرد و نوید داد در آینده‌ای نزدیک محتوای جدید کتاب‌های Pre intermediate در فرآیند آموزش قرار بگیرد.

وی تهیۀ ۲ بازی، ۴ مسابقه و ۵ مجلۀ آموزشی، بانک سوال برای آزمون‌های کانون زبان و دفترچه تعیین سطح دورۀ ACT را از اقدام‌های انجام شده یا در دست اقدام بخش پژوهش دانست.

محمدرضا سهرابی، مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دربارۀ نظارت و ارزیابی دقیق عملکرد نیروهای انسانی و بازخوردهای متناسب با نیروها طبق ارزیابی‌های انجام شده، آسیب شناسی جذب و نگهداشت زبان‌آموز، نحوۀ ارتباط با مشتریان در کانون زبان و ... به نکاتی اشاره کرد.

برگزاری نشست فصلی مدیران کانون زبان ایران با رونمایی از «معماری کلان برنامه درسی»

در حاشیۀ این همایش، دورۀ توانمندسازی مدیران (رهبری در سازمان) نیز برگزار و چهار کارگروه آموزش، اداری و مالی، پژوهش، نظارت و ارزیابی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی و ارائۀ گزارش کارگروه‌ها توسط دبیران تشکیل شد و رییس کانون زبان ایران از آن‌ها بازدید کرد.

همچنین در این نشست تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه فرهنگیان، شورای عالی آموزش و پرورش و اتحادیه دانشگاه‌های غیر دولتی و مرکز نشر دانشگاهی منعقد شد.

برگزاری نشست فصلی مدیران کانون زبان ایران با رونمایی از «معماری کلان برنامه درسی»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =