ویژه برنامه‌ی «من الغریب الی الحبیب» نقطه‌ی آغاز فصل جدید تئاتر مردمی اربعین است

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری طی مصاحبه‌ای با روابط عمومی استان خراسان رضوی بر تداوم اجرای فعالیت‌های مشترک بین کانون پرورش و حوزه هنری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری طی مصاحبه‌ای با روابط عمومی استان خراسان رضوی گفت: حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی هرساله با هدف باشکوه برگزار کردن همایش پیاده روی مردمی اربعین سیاستگذاری و برنامه‌ریزی داشته‌اند. با توجه به حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در این همایش، تصمیم گرفتیم تا در مراسم اربعین امسال، فعالیتی متفاوت برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا کنیم تا یک تصویر ماندگار در ذهن این نسل به جا بگذاریم.
زارعی در ادامه بر روند شکل‌گیری این فعالیت اشاره کرد و گفت: ماه ها قبل از آغاز محرم این دغدغه را با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی درمیان گذاشتیم. استفاده از ظرفیت تماشاخانه سیار استان پیشنهاد ایشان بود که در ادامه کار پیگیری امور از سوی کانون و حوزه انجام شد.
 وی با اشاره به اینکه جهت انتقال و جابجایی تماشاخانه سیار کانون و استقرار آن در مسیر پیاده‌روی اربعین، هماهنگی و پیگیری فراوان لازم بود از تلاش‌ها و همراهی‌های  استانداری خراسان رضوی، مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان رضوی و معاونت آستان قدس رضوی تشکر کرد و گفت: به واسطه‌ی همراهی این دستگاه‌ها توانستیم اتفاقی مبارک را در همایش مردمی اربعین رقم بزنیم و از این بابت خرسندیم و خدا را شکر می کنیم.

ویژه برنامه‌ی «من الغریب الی الحبیب» نقطه‌ی آغاز فصل جدید تئاتر مردمی اربعین است.


ایشان ضمن اشاره به استقبال فراوان کودکان و نوجوانان از برنامه «من الغریب الی الحبیب» که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و حوزه هنری کشور اجرا شد گفت: این استقبال ما را بر آن داشت تا برای سال بعد یک برنامه‌ی ویژه برای مخاطبین کودک و نوجوان برنامه‌ریزی و از فعالیت‌های دیگری همچون نمایش عروسکی با موضوع شخصیت‌شناسی چهره‌های والای واقعه کربلا همچون حضرت قاسم (ع) و حضرت رقیه (س) بهره ببریم.
ایشان با اشاره به اینکه در سال‌های قبل تئاترهای عروسکی با این موضوع در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری اجرا شده که می‌توان جهت بازآفرینی آنها به صورت دوزبانه (فارسی و عربی) اقدام کنیم گفت: اگر این مهم محقق شود بخش عظیمی از کودکان و نوجوانان فارسی و عرب زبان را مخاطب قرار خواهیم داد بخصوص نوجوانان عرب زبان که شاهد حضور و اشتیاقشان در این برنامه بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =