روز شعر و ادب فارسی در سقز گرامی داشته شد

با فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار ویژه برنامه ای با حضور مفیده مظهر نویسنده سقزی و اعضای نوجوان دختر مراکز شماره یک و دو سقز در  فرهنگی هنری شماره یک سقز برگزار گردید.

به گزارش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،  در ابتدای این ویژه برنامه پروین خالدی مربی مسئول مرکز شماره یک سقز آشنایی کودکان و نوجوانان با  مفاخر ادبی کشور را از جمله موارد لازم در رشد اجتماعی و اخلاقی کودکان و نوجوانان دانست و افزود: کودکان و نوجوانان با آشنایی بیشتر با چهره های ادبی همچون استاد شهریار می توانند الگوهای مناسب تر و بهتری برای رشد و ارتقاء خود پیدا کنند. وی هدف از اجرای این برنامه را آشنا نمودن اعضا با مفاخر ادبی کشور و نویسندگان و شاعران بومی شهرستان سقز و همچنین آشنایی اعضا با شیوه های نقد و پرسشگری بیان نمود.  
 در این نشست مفیده مظهر نمایشنامه نویس و نویسنده خوب کودکان با بیان این که تولید یک اثر ادبی در حوزه کودک و نوجوان کاری مشکل و نیازمند تخصص، آگاهی و اطلاعات خاص در این زمینه است گفت: در کنار ذوق و استعدادی که در هر فرد برای تولید یک اثر  ادبی وجود دارد ، یک نویسنده یا شاعر خوب باید بخش عمده‌ای از وقت خود را صرف مطالعه و یادگرفتن و آشنایی با مفخر ادبی کشورش کند.

 وی با اشاره به زندگانی استاد شهریار و اشعاری که از ایشان به یادگار مانده افزود : کودکان به ویژه با استفاده از شعر و داستان، می توانند به شناخت احساسات و حالات خود و دیگران دست یابند و با شیوه های بیان عواطف و ابراز هیجان ها به صورت درست، آشنا شوند. 
در ادامه برنامه خانم مظهر به پاسخگویی پرسشهای ادبی اعضا در خصوص کتابهای خود پرداخت و قسمتی از اشعار نمایشنامه خود را برای اعضا شعرخوانی نمود .از دیگر بخشهای این ویژه برنامه اجرای قصه گویی قصه حکایت درویش توسط مربی مسئول مرکز ، شعرخوانی شعر نی محزون استاد شهریار توسط شب بو حسینی مربی ادبی مرکز ، دف نوازی یکی از اعضای نوجوان مرکز شماره یک سقز با شعر علی ای همای رحمت استاد شهریار  بود .
 در پایان این برنامه مربی مسئول مرکز با اهدای لوح تقدیر ، یک جلد کتاب و هدیه ای دست ساز  از این نویسنده خوب کودکان تقدیر به عمل آورد . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =