حضور آتش‌نشان‌های قصه‌گو در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خراسان رضوی

اولین جلسه هماهنگی قصه‌گویی بخش ملی با حضور آتش‌نشان‌های استان خراسان رضوی در کتابخانه تخصصی مرکز آموزش عالی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، جلسه‌ای با حضور سارا امیدوار نماینده و رابط جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، علی‌اکبر اختری مسئول امور آموزش شهروندی آتش‌نشانی، زهرا خوشبین کارشناس آموزش شهروندی آتش‌نشانی، آدمی و حسینی نمایندگان بانوان داوطلب و مربیان آموزش آتش‌نشانی در روز چهارشنبه ۲۳ شهریورماه برگزار گردید.

سارا امیدوار ضمن تشریح شیوه‌نامه جشنواره به تناسب موضوعات امسال با ماهیت قصه‌های آتش‌نشان‌ها که در زمان ماموریت برایشان رخ می‌دهد اشاره کرد و گفت: می‌توان از این فرصت استفاده کرد و قصه‌های شنیدنی آتش‌نشان‌ها را به گوش مخاطبان رساند و قصه‌هایشان را ماندگار کرد.

امیدوار با اشاره به فعالیت‌های انجمن قصه‌گویی در کانون استان و محدود نبودن قصه‌گویی به جشنواره بر استعدادیابی آتش‌نشان‌ها تاکید کرد و آن را در راستای سند چشم‌انداز قصه‌گویی دانست و گفت: رسالت ما در سند چشم‌انداز قصه‌گویی کشف استعدادها و علاقمندان این حوزه است.

در ادامه علی‌اکبر اختری ضمن ابراز خرسندی از همکاری پیش‌آمده مزیت این همکاری را دوسویه دانست و گفت: ما آمادگی کامل داریم که تعامل بیشتر و موثرتری با کانون داشته باشیم و بتوانیم در هفته ایمنی که از ۷ مهر آغاز می‌شود نیز برنامه‌های مشترک را ارائه کنیم.

ایشان با اشاره به کتاب خاطرات آتش‌نشان‌ها که چندسالی است منتشر شده است از حضور در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استقبال کرد و گفت: موضوعات جشنواره قصه‌گویی تمامی لحظات کاری ماست که در هر روز کاری برای همکاران ما اتفاق می‌افتد و تمامی همکاران ما می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی دو ساعته قصه‌گویی برای آتش‌نشان‌های علاقمند از جمله توافقات این جلسه بود.

مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «قصه صدای زندگی است» از اول تا ۲۲ مهر و مرحله پایانی آن همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =