نویسنده، فردی آگاه و مجهز به قوه تخیل است

نویسنده رمان «زیبا صدایم کن»، با حضور در جمع نوجوانان علاقه‌مند به کار نویسندگی، نویسنده را فردی دانست که از خود و محیط اطرافش اطلاع دارد و به نیروی تخیل مجهز است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد حسن‌زاده با حضور در کارگاه‌های آموزشی منتخبان اولین مرحله رویداد ادبی «تهران به روایت دختران» که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است گفت: نویسنده کسی است که نسبت به خود و محیط پیرامونش یعنی خانواده، شهر، کشور، جهان و حتی جهان هستی به شناختی نسبی رسیده است و این شناخت باعث می‌شود، فضای داستانی را بهتر خلق کند.

نویسنده کتاب «هستی» تاکید کرد: نویسنده دارای شم هنری است و به‌واسطه همین شم و نگاه هنری خود، می‌تواند از حادثه‌ای ساده اثری خلاقانه بسازد. اگر نویسنده باشیم؛ می‌توانیم همه چیز را، با نگاه متفاوت‌تری ببینیم درست مثل شناگری در اقیانوس هنر شنا کنیم.

نویسنده، فردی آگاه و مجهز به قوه تخیل است

وی تصریح کرد: کتاب «زیبا صدایم کن»، داستانی است که در تهران اتفاق می‌افتد. تهران، در این کتاب یک شخصیت است و همه جا حضور دارد. درست در کنار سایر شخصیت‌های آن. من ماجراهای این کتاب را، دیده‌ام و خیلی از صحنه‌های آن را به عنوان یک نویسنده تجربه کرده‌اند. نویسنده باید در دل مردم باشد و در اماکن عمومی حضور داشته باشد.

خالق کتاب «عقرب‌های کشتی بمبمک» گفت: هر شهری، شخصیتی دارد که می‌تواند به پای شخصیت‌های داستان حضور داشته باشد. برخی شهرها، دارای شخصیتند و اگر شخصیت آنها از داستان بگیریم، بی‌هویت می‌شوند. به عنوان مثال پاریس، شهر عشاق است یا نیویورک شهری پر رفت و آمد و شلوغ را در اذهان حک می‌کند.

حسن‌زاده تاکید کرد: چه خوب است وقتی از تهران و این شهر می‌نویسید، مشخصه‌های‌آن را، پیدا کنید و چه خوب می‌شود که با نگاهی متفاوت، این شهر شلوغ را، جوری تصویر کنید و تصویری متفاوت از این شهر داده باشید.

نویسنده، فردی آگاه و مجهز به قوه تخیل است

رویداد ادبی «تهران به روایت دختران»، در دل طرح «بورسیه نویسندگان نوجوان» قرار دارد. این طرح از سوی امور بانوان شهرداری تهران در همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال اجراست.

بر اساس این طرح سه مرحله‌ای، نوجوانان منتخب مرحله اول در کارگاه‌های آموزشی شرکت داده خواهند شد. این کارگاه‌های آموزشی از ۱۹ تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =