کد خبر: 318259
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
بهزاد کرم الهی مهمان بیستمین جلسه انجمن شاعران نوجوان هونیا شد

بیستمین جلسه انجمن شاعران نوجوان (هونیا ) در دامن آبیدر سر بلند با حضور خوب اعضا شکل گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، اینجا آبیدر قد کشیده است و خنکای نسیم آخرین روزهای پاییزی  صورت را می نوازد. از پله های مرکز که می خواهی بالا بروی گل های زیبا و کوچکی به زرد وقهوایی و بنفش و آبی دسته دسته در کنارهم خوش نشسته اند و با روی گشاده سلام می دهند و هر مهمانی را به زیبایی میزبانی می کنند میزبان این برنام واحد آفرینش های ادبی استان کردستان است ومهمان این برنامه بهزاد کرم الهی است که درکنارما  نشسته است.وی که با شعر آشناست ،ادبیات را می شناسد.
 بهزاد کرم الهی متولد بهار است و ذهنش چون بهار دنبال جوانه های شعر وکلمه است . او رزومه پرباری از جمله مدیریت آفرینش های ادبی حوزه ی هنری و چاپ مجموعه شعر شاعران کردستان و " آبی تر از آسمان " مجموعه داستان نویسندگان استان کردستان وداور چندین جشنواره شعر و داستان و دبیر چندین جشنواره  های منطقه غرب کشور ودانشگاه کردستان  را با خود دارد .
بهزاد کرم الهی که سومین بار است که در برنامه های کانون با ما همراه است ،ابتدا از خاطرات نشست های قبلی خود می گوید و این حضور ها را غنیمت می شماردو پس از خوانش آثار اعضا ، نکات مهم و خوبی را یاد آوری می کند .

وی به بچه ها توصیه کرد که  با توجه به مبحث حشو،  کلمات هم معنی را کمتر به کار ببرند و از  آنجا که شعر درذات خود نوعی خلاصه گویی دارد ، این مهم را مد نظر داشته باشند  و همچنانکه تلاش می کنند شعرهایشان شروع خوبی داشته باشد به پایان بندی هایشان هم اهمیت بدهند . وی در زمینه ی پایان بندی آثار نکات ارزشمندی را یادآور شد و افزود : با مطالعه ی آثار شاعران  این مطلب مهم را هم تمرین کنند. بهزاد کرم الهی گفت : شاعر  باید نگاه متفاوتی داشته  باشد و در جمعی که همه حضور دارند و توجهشان به یک نکته و پدیده ، معطوف و متمرکز است او باید تمام جوانب را ببیند و تمام جهات را درنظر بگیرد و نگاه خود را  تربیت  کند که شاعرانه شود .
حمیدرضا پور رضایی کارشناس ادبی فرهنگی وهنری  استان کردستان که در این نشست حضور داشت ضمن خوش آمد گویی و تایید  بیانات مهمان برنامه ، توجه اعضا را به کشف شاعرانه جلب کرد و از آنها خواست نگاهشان را شاعرانه تربیت کنند و برای تایید مطلب خود ، اعضا را مهمان چند شعر کرد.

وی همچنین گفت :  نگاه شاعرانه سخت نیست فقط کمی دقت می خواهد و تلاش.  برای اینکه دوروبرمان را به خوبی بشناسیم و نگاه متفاوت تری به آنها  داشته باشیم وگرنه کشف شاعرانه همان نگاه شاعرانه است به پدیده ها که با جانشین سازی و تشخص دادن  و جان بخشی  جان می گیرد و شعر را محکم تر وجذاب تر می کند .

حمید رضاگوهری سرپرست کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کردستان با ملحق شدن به این جلسه  گفت :  کانون همیشه ماندگار است و همیشه در کنار اعضاو کارکنان  خود می ماند و برنامه های متنوعی وجدیدی  را برای آنها دارد از جمله  برنامه ی موکب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرزها و پذیرایی از زائرین که به زیارت رفتند و این حضور یعنی  اینکه کانون در همه حال در کنار کودکان و نوجوانان کشور است.  

گفتناست، این نشست که به صورت حضوری ومجازی برگزار شد اعضای شهرستان های سقز و کامیاران  و دیواندره  و موچش و مریوان نیز مهمان  مجازی این برنامه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =