نشست فرزند پروری با نگاهی به دوران نوجوانی در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی با هدف آشنایی کارکنان و مربیان مراکز کانون استان خراسان جنوبی«نشست فرزندپروری با نگاهی به دوران نوجوانی» را به صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ نشست مجازی« فرزند پروری با نگاهی به دوران نوجوانی» همزمان با ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ ، ویژه کارکنان و مربیان کانون در سطح استان با دعوت از با دعوت از دکتر حمید آمالی روانشناس و مشاور خانواده  و کودک برگزار شد.

بر اساس این خبر؛آمالی در جمع کارکنان کانون استان گفت: نوجوان در این دوران زندگی با تغییرات ناگهانی جسمی و روحی مواجه می‌شود که نمی‌تواند با دنیای اطراف و با تغییراتش کنار بیاید، احساس می کند همه نگاه‌ها به سمت اوست و تمام این‌ها در درونش ایجاد اضطراب و استرس می کند لذا والدین نوجوانان باید والدین دیگری شوند، اطلاعات کافی در مورد رویدادهای نوجوانی را داشته باشند تا بتوانند فرزند خود را یاری کنند تا جواب سوالاتش رو از منابع درستی به دست آورد و دنیا را در ذهن خود بسازد.

وی کودکی را پایه رشد و بالندگی هر انسان دانست و افزود: لازم است والدین ویژگی‌ها و خصوصیات نوجوان  خود و شیوه برخورد با آن به خوبی فرا بگیرند و به نوجوان کمک کنند تا نزدیک به دنیای واقعی و با آرمان‌های خود دنیای خود را بسازد، تا فرزندانی جستجوگر و پویا و فعال داشته باشیم.

این روانشناس ادامه داد: در نوجوانی، نوجوان به همه چیز می‌تواند فکر کند، جنبه‌های متفاوت زندگی را می بیند، با تخیل خود دنیا را می بیند و هویت یابی شروع می شود می‌خواهد خود را پیدا کند و جهان اطراف را بشناسد و این والدین هستند که باید با دانش و آگاهی و کسب مهارت‌های لازم به فرزندشان کمک کنند و بهترین راهنمایی را به او بدهند.

وی تصریح کرد: در دوره نوجوانی باید نوجوانان خودپنداره درستی داشته باشند به این معنا که باید خود را به درستی بشناسند و والدین باید از او بخواهید که نتایج رفتارهای خود را مورد بررسی قرار دهند و از خود بپرسد سوال کند که چرا باید این کار را انجام بدهد یا انجام ندهد.

آمالی نقش پدر و مادر را راهنما دانست و ادامه داد: والدین با  ایجاد ارتباط موثر با نوجوان شنونده خوبی برای فرزندانشان باشند و دنیا را از نگاه او ببینند و نوجوان باید این اشراف برسد که پدر و مادر همیشه در کنار و هستند و از بودن در کنار آنها احساس خوشایندی داشته باشد و بتواند بهترین ارتباط را با پدر و مادرش برقرار کند.

وی از تعجیل در تربیت به عنوان یک آفت یاد کرد و گفت: برای تربیت فرزندان باید صبور باشیم نوجوان هرچیزی در زمان خود و پیرو شرایط خاصی که برای او دارای اهمیت باشد را فرا خواهد گرفت.

نشست فرزند پروری با نگاهی به دوران نوجوانی در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =