کد خبر: 318329
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
بازدید 106
پایان داستان باید منطق پذیر باشد و داستان را به پایان برساند

با حضور کبریا شجری نویسنده و منتقد و مربی ادبی کانون استان مرکزی سی و سومین نشست انجمن داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان؛ روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه، سی و سومین نشست ادبی با حضور کبریا شجری نویسنده و منتقد به صورت مجازی برگزار شد. شجری ضمن نقد و بررسی داستان اعضای نوجوان انجمن داستان گفت: استان همدان یکی از استان های تاثیرگذار و جریان ساز در حوزه ی ادبیات داستانی است و به همین لحاظ است، که اعضای انجمن نویسندگان نوجوان استان همدان توجه خاصی به داستان نویسی دارند و خوب می نویسند. این نویسنده و مربی ادبی آفرینش های ادبی کانون ادامه داد، فضا سازی در داستان بسیار مهم است و باید فضای ساخته شده برای مخاطب قابل دیدن و تصویری باشد.

وی افزود: داستان باید یک روایت قوی و محکم داشته باشد و جایی که نویسنده از زبان معیار استفاده می کند، فضا باید با متن تناسب داشته باشد و نباید در این فضا از زبان محاوره استفاده نمود. مگر در جایی که مناسب وضع ایجاد شده باشد. 

در ادامه ی این نشست مجازی، ضمن بررسی و نقد داستان های اعضای نوجوان توسط سایر اعضای انجمن و مربیان ادبی درخصوص برخی از عناصر داستانی از قبیل: استفاده نکردن از جملات شکسته، جملاتی که تاریخ مصرف دارند و مربوط به یک منطقه خاص است و استفاده درست از رسم الخط داستانی صحبت شد.

گفتنی است کبریا شجری، نویسنده ومربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی و دارای چندین اثر داستانی کودک و چندین مقاله در زمینه ادبیات داستانی می‌باشد.

در این نشست تعداد ۴۲ نفر از کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن حضور داشتند و به مدت۱۲۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار گردید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =