بازدید سرزده‌ی مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان از مرکز فرهنگی‌هنری شماره چهار زاهدان

معصومه هادی: «اعتماد به نفس» مهارتی است که اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را در خلال فعالیت‌های هدفمند کانون می‌آموزند و تقویت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان مهمان اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره چهار زاهدان در آخرین روز فصل تابستان بود.

معصومه هادی حضور خود در جمع اعضای نوجوان مرکز را با روخوانی از یکی از رمان‌های موجود در مرکز آغاز کرد و در ادامه از حاضران خواست هر کدام یک صفحه از آن را بخوانند.

معصومه هادی سپس با پرسشی از اعضا در مورد حس‌شان در زمان خواندن کتاب، آنان را به یک گفت‌وگوی جمعی دعوت کرد و پس از شنیدن نظرات حاضران گفت: ما برش کوتاهی از یک کتاب را با هم خواندیم و به همین دلیل نتوانستیم به یک قضاوت یک‌سان یا نزدیک به واقعیت برسیم و این قضیه در جامعه‌ی انسانی و در مورد انسان سخت‌تر هم می‌شود.

ادامه‌ی این نشست صمیمی با پرسش دیگری در خصوص تفاوت دوران قبل از حضور اعضا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پس از آن همراه بود که در این مورد هم مدیرکل در جمع‌بندی سخنان اعضا گفت: شناخت خود، استعدادها و توانمندی‌ها بخشی از تاثیران حضور در مراکز فرهنگی‌هنری است که شما با توجه به حس خود آن را بیان کردید.

وی ادامه داد: شما به درستی اشاره کردید که ماندگاری مهارت‌ها و تقویت آنها از جمله مواردی است که تفاوت میان یک عضو خانواده‌ی کانون با دیگران دارد و این به دست نمی‌اید مگر با خواندن کتاب‌های فراوان، انجام فعالیت‌های موثر و هدفمند، در کنار مربیان متخصصی که عاشقانه برای پرورش استعدادهای شما تلاش می‌کنند.

هادی هم‌چنین در تکمیل گفته‌های اعضا و با توجه به مشارکت خوب آنان در بحث‌ها عنوان کرد: بسیاری از ضرورت‌های زندگی را می‌توان با پرداختن پول و معادل‌های آن خرید اما اعتماد به نفس خریدنی نیست و مهارتی است که باید آن را آموخت.

مدیرکل کانون استان ادامه داد: یکی دیگر از امتیازهای کانون حضور اعضا در جمع دوستان و قبول مسئولیت در فعالیت‌های گروهی است که حس اعتماد به نفس را در انسان تقویت می‌کند که در ادامه‌ی مسیر رشد شخص به او کمک می‌کند.

اعضا هم‌چنین مهارت نمایشنامه‌خوانی خود را به مدیرکل کانون نشان دادند و هادی ضمن تشویق آنان نکاتی را برای بهبود اجرا به این هنرمندان نوجوان یادآور شد.

پایان‌بخش این جلسه به سخنان اعضا در خصوص علاقه‌مندی‌ها و انتظارات‌شان از کانون اختصاص داشت.

گفتنی است پیش از آغاز سخنان مدیرکل کانون، مربی- مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره چهار زاهدان گزارشی از فعالیت‌ها و کارگاه‌های فصل تابستان، میزان حضور اعضا و مشارکت آنان در فعالیت‌ها ارایه داد.

کتابخوانی و طرح‌های مربوط به آن، نمایشنامه‌خوانی، دست‌سازه‌ها و... از جمله مواردی بود که فاطمه موسوی ثابت در گزارش خود به آنها اشاره کرد.

هم‌چنین خدیجه کاظمی، کارشناس مراکز حوزه‌ی زاهدان نیز در خصوص برنامه‌های فصل تابستان این مرکز و میزان تحقق اهداف آن سخن گفت.

وی در بخشی از این گزارش به برنامه‌های شاخص مرکز چهار، به ویژه طرح‌های کتابخوانی، اشاره کرد و میزان جذب عضو و رضایت اعضا را از خروجی‌های این برنامه‌ها دانست.

بازدید سرزده‌ی مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان از مرکز فرهنگی‌هنری شماره چهار زاهدان

بازدید سرزده‌ی مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان از مرکز فرهنگی‌هنری شماره چهار زاهدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =