برنامه‌های هفته‌ی دفاع مقدس در مرکز شماره سه کانون اردبیل آغاز شد

به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس، فعالیت‌های فرهنگی با حضور اعضای کودک و نوجوان روز پنجشنبه سی‌ویکم شهریورماه سال ۱۴۰۱ در مرکز شماره ۳ کانون اردبیل اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، سارا وطنخواه سرپرست مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی سه کانون اردبیل، گفت: در این برنامه، ضمن تشریح وقایع ۳۱ شهریور سال ۵۹ که آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران بود، دوران هشت‌ساله‌ی دفاع مقدس به‌عنوان سند افتخارآفرینی‌ها، حماسه سازی‌ها، ایثار، مقاومت و شهادت ملت قهرمان و خداجوی ایران معرفی شد.

وطنخواه با اشاره به خوانش بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهدای استان باهدف آشنایی با رهنمودهای شهدای والامقام، اظهار داشت: برای ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با شهدای دوران دفاع مقدس، بخش‌هایی از زندگی‌نامه و خاطرات شهیدان بهزاد مهدوی و سعید برمال از شهدای نوجوان اردبیل با حضور اعضای مرکز مرور شد.

برنامه‌های هفته‌ی دفاع مقدس در مرکز شماره سه کانون اردبیل آغاز شد

وی افزود: شعرخوانی از کتاب پاهای تو منهای یک نیز از فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود که بعد از شعرخوانی توسط مربی، هر یک از اعضا شعری از این کتاب را انتخاب و آن را برای حاضران قرائت کردند و پس‌ازآن در مورد مفاهیم واژه‌هایی مانند شیمیایی، شهید گمنام، جبهه، سنگر، پلاک و... که در شعر گنجانده‌شده بود، توضیحاتی توسط مربیان برای اعضا ارایه شد.

گفتنی است این برنامه با نثار صلوات و قرائت فاتحه برای روح پاک شهیدان ایران اسلامی پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =