کانون پرورش فکری، آشیانه‌ای شایسته برای کودکان و نوجوانان هرمزگان

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان میهمان خبرگزاری ایرنا هرمزگان شد و به تشریح توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات موجود کانون در این استان و برنامه‌های شاخص در هفته ملی کودک پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان،پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در دفتر خبرگزاری ایرنا حضور یافت.

پشتکوهی ضمن تشکر و قدردانی از مدیر خبرگزاری ایرنا و کارکنان آن مجموعه در انعکاس اخبار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان به تشریح توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات موجود کانون در این استان به برنامه‌های شاخص در هفته ملی کودک پرداخت.

وی افزود:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان دارای ۲۰ مرکز شامل ثابت ،سیار و پستی می باشد و شهرستان‌های رودان، کیش، پارسیان و بشاگرد از نعمت کانون محروم هستند، کانون شهرستان خمیر امسال راه اندازی شد و برای شهرستان رودان درحال رایزنی برای گرفتن ساختمان هستیم که امیدواریم با کمک خود مسئولان این شهرستان‌ها شعبه‌های ثابت و سیار زودتر راه اندازی شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: یکی از افتخارات کانون در شهرستان بشاگرد که هنوز شعبه ندارد، حضور فعال نوجوانان آن از دورترین نقاط این شهرستان در برنامه‌های مجازی و انجمن‌های کانون است و در تمامی جشنواره‌های کانون نیز نوجوانان مناطق دورافتاده آن حضوری فعال دارند.

پشتکوهی افزود: کانون با شعار «آینده را باید ساخت»، به دنبال آموزش مهارت خوب زندگی کردن است، لذا خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد و تمامی کودکان و نوجوانانی که در برنامه‌های کانون فعال هستند درواقع در کانون تمرین زندگی می‌کنند.

وی گفت: نگرانی‌هایی که مدیران برای آینده کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست دارند، درمان آن در کانون است، مسوولان اگر دغدغه شغل و آینده فرزندان این استان را دارند باید بر روی کانون سرمایه‌گذاری کنند، زیرا هیچ کجا مثل کانون نمی‌توان به کودکان شخصیت دهد، لذا کسی که پیشنهاد جدا کردن کتابخانه‌های کانون را داده درواقع ماهیت کانون را هنوز درک نکرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان یادآور شد: کتابخانه‌های کانون صرفا جای امانت گرفتن کتاب نیست، کارکرد این کتابخانه‌ها با امور کتابخانه‌ها و کتابخانه‌های سطح شهر کاملا متفاوت است، در کانون مربیانش هرسال ۱۰۰ ساعت آموزش می‌بینند و به عنوان متخصص کودک و نوجوان به خانواده‌ها مشاوره می‌دهند، بنابراین مربی کانون فقط یک کتابدار نیستند و کسی هم که پیشنهاد حذف کتابخانه‌های کانون را داده مسیر را اشتباه رفته است.

پشتکوهی اظهار کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب به مساله کانون و فعالیت‌های فرهنگی دقیق و هوشمندانه است، اما جایی که کانون می‌تواند راهگشای بسیار از آسیب‌ها و مشکلات باشد از کانون حمایت نمی‌شود، درحالی که در استان هرمزگان بزرگترین صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مستقر هستند اما ما درکانون بجای توسعه کارهای فرهنگی و هنری اثرگذار خود باید همچنان دغدغه حقوق مربیان خود، راه اندازی مراکز جدید و خرید خودرو سیار داشته باشیم.

پشتکوهی گفت: هفته ملی کودک از این جهت نام‌گذاری شده که به خانواده‌ها و مسئولان یادآوری می‌کند که کودکان و نوجوانان نیازمند توجه ویژه هستند، علاوه بر آن در این هفته بر توجه ویژه به حقوق کودکان، چگونگی پاسخ دادن به نیازهای آن‌ها تاکید می‌شود.

وی افزود: هفته ملی کودک امسال از ۱۴ مهرماه آغاز و در این هفته، علاوه بر برگزاری برنامه‌های خاص و ویژه‌ای در سراسر استان، فیلم‌های کودک به صورت رایگان پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =