به زائران امام مهربانی در راستای طرح "درمسیر بهشت" خدمات فرهنگی ارائه شد

واحد سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی در روزهای پایانی ماه صفر و در راستای طرح "در مسیر بهشت" و همچنین فرهنگ میزبانی و استقبال از زائران از ۳ الی ۵ شهریورماه میزبان زائران امام هشتم است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان رضوی؛ کانون استان با هدف ترویج فرهنگ میزبانی و استقبال از زائران امام مهربانی آیین عزاداری و برپایی موکب‌های سیار را در روزهای پایانی ماه صفر مصادف با شهادت امام رضا علیه السلام اجرا کرد. در این آیین زائران کودک و نوجوان در «مسیر بهشت» میهمان فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری شدند.

اهم برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در این روزها برای زائران کودک ونوجوان انجام شد عبارت بودند از قصه‌گویی، کتابخوانی، معرفی شخصیت، دلنوشته، نقاشی و ... کودکان و نوجوانان در این مسیر از آرزوهایشان با امام رضا نوشتند، از زندگی آن امام همام و یارانشان قصه‌ها شنیدند و گوشه‌ای از آداب عزاداری این روزها را نقاشی کردند.

به زائران امام مهربانی در راستای طرح "درمسیر بهشت" خدمات فرهنگی ارائه شد.

در این برنامه مرکز آفرینش های ادبی نامه کوتاهی آماده کرد تا در اختیار زائران کودک و نوجوان قرار بگیرد. در این نامه تلاش شد تا کودک از حال و هوا و احساسات خود از زیارت و این مسیر و آرزوهایش بگوید. همکاران و مربیان ادبی بعد از گفتگو با کودک و هدایت او برگه ها را در اختیارش قرار می دهند و کودک را به نوشتن ترغیب می‌کنند.

به زائران امام مهربانی در راستای طرح "درمسیر بهشت" خدمات فرهنگی ارائه شد.

در این نامه‌ها می‌خوانیم:

سلام امام مهربانم

می‌خواهم به خانه‌ات بیایم. ساعت‌هاست که در راهم و دلم برای دیدن گنبد طلایی پر می‌کشد.

Ë  Ë  Ë

یا امام رضا (ع)

در خانه‌تان چه گنبد طلایی و گلدسته‌های قشنگی دارید. آقا جان چه حرم دوست داشتنی دارید. حرم شما از رنگ طلایی درست شده است و من را یاد خانه خورشید می‌اندازد.

این نامه ها علاوه بر اهداف فرهنگی، فعالیت بلند مدت و جذب عضو بخش مکاتبه ای را نیز در نظر دارد. بخش مکاتبه ای مرکز آفرینش های ادبی در سطح استان اعضای مستعد و مشتاق نوشتن اما محروم از کتابخانه و مربی متخصص را شناسایی و آن ها را هدایت و راهنمایی می کند. ارسال نامه و هدایای متناسب با تقویت نوشتن کودک به صورت مستمر و ادامه دار انجام می‌شود.

به زائران امام مهربانی در راستای طرح "درمسیر بهشت" خدمات فرهنگی ارائه شد.

این برنامه‌ها که به همت واحدهای آفرینش‌های ادبی، فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده بود در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۳ و ۴ مهرماه برای زائران توسط مربیان مراکز کانون ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =