ارتقا فعالیت‌ها، حفظ ساختار کانون پرورش فکری

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ساختار کانون را به همین شکل فعلی حفظ خواهیم کرد و البته تلاش می‌کنیم فعالیت‌های کمی و کیفی کانون را با همراهی همکاران استان‌ها ارتقاء دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی روز چهارشنبه 6 مهر 1401 در سفر به قم از مجتمع پردیسان کانون این استان بازدید کرد و در نشستی با مدیرکل، کارشناسان و برخی از مسئولان مراکز کانون استان به گفت‌وگو نشست.

وی با بیان این‌که در دوران کودکی عضو کانون بوده، روی همین صندلی‌های کتاب‌خانه‌ها نشسته و با جهان رنگارنگ آن کاملا آشنا است، بر اهمیت توجه به مربیان کانون تاکید کرد و افزود: خانواده‌ها فرزندان‌ خود و ذهن و روح آن‌ها را پیش ما به امانت می‌سپارند و باید توجه داشته باشیم که مربیان و همکاران عزیزی که در مراکز به‌صورت مستقیم با مخاطبان روبه رو هستند باید در راس توجه مسئولان قرار بگیرند.

علامتی در همین زمینه، ساماندهی مطلوب نیروی انسانی را یک موضوع بسیار مهم در کانون در کنار توجه به معیشت و انگیزه بخشی کارکنان و مربیان برشمرد که باید مورد بررسی ویژه قرار بگیرد.

مدیرعامل کانون بخشی از این مشکل را ناشی از کمبود نیروی انسانی به دلیل توزیع نامتناسب آن در استان‌ها بیان کرد و گفت بسیاری از این مشکلات با توجه بیشتر به «صف» در رده‌های سازمانی قابل حل است.

وی بار دیگر اهمیت حرکت کانون از نقش تصدی‌گری به سمت تولی‌گری را یادآور شد و توضیح داد: در این مساله نگاه ما به استان‌ها است و قصد داریم اختیارات بیشتری را به استان‌ها تفویض و از انجام فعالیت‌های خلاقانه و تولید محتوای مناسب با بوم و منطقه‌های مختلف کشور حمایت کنیم.

علامتی در ادامه از بررسی و طراحی شیوه‌نامه‌ی جدیدی برای اجرای طرح کانون مدرسه و در معاونت فرهنگی کانون خبر داد و از مربیان و کارشناسان استان‌ها دعوت کرد پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را درباره‌ی این طرح در اختیار این معاونت قرار دهند تا در صورت امکان برای همکاری و تعامل با آموزش و پرورش به یک تصمیم منطقی برسیم.

در ابتدای این جلسه محمد غفاری سرپرست کانون استان قم گزارشی از وضعیت کانون استان، نیروی انسانی، و مراکز ده گانه آن بیان کرد و در ادامه مسئولان مراکز و کارشناسان کانون با معرفی برخی فعالیت‌های شاخص مراکز خود، به ارایه پیشنهادهایی برای بهبود فعالیت‌های کانون پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =