نشست توجیهی نقش نهضت حسینی در دفاع مقدس در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست توجیهی «نقش نهضت حسینی در دفاع مقدس» با دعوت از محمد رضا عرب‌پور راوی دفاع مقدس و تحلیل گر مسائل سیاسی، ویژه کارکنان و مربیان کانون استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، در این نشست که صبح پنجشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱ و در ادامه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در محل اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد محمدرضا عرب پور از پیش‌کسوتان و راویان دفاع مقدس به تبیین نقش نهضت حسینی در ۸ سال دفاع مقدس پرداخت.

وی در این خصوص در جمع کارکنان و مربیان کانون که به صورت حضوری و مجازی در این برنامه شرکت داشتند گفت: در جنگ تحمیلی بسیاری از کشورها و ابرقدرت‌ها از رژیم بعث عراق و صدام حمایت مادی کردند و اگرچه که فاصله ما با عراق از لحاظ تسلیحاتی زیاد بود اما آنچه به ما کمک کرد روحیه معنوی رزمندگان بود.

عرب پور توسل به سید الشهدا(ع)، شهدای کربلا و نهضت حسینی را موتور محرک جنگ و عامل پیروزی‌های رزمندگان اسلام دانست و ادامه داد: برای پی بردن به عمق تأثیر فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس باید جلوه‌ها و یادگارهای دفاع مقدس یعنی وصیت‌نامه‌ها، نوشته‌ها و خاطرات شهدا، اسامی اماکن، مقرها، سنگرها، مناطق عملیاتی و محورها، لشکرها گردان‌ها، گروهان‌ها و علی‌الخصوص عملیات‌ها و رمز عملیات‌ها و شعرها و شعارهای جنگ را مطالعه و دقت کرد.

وی با اشاره به  اینکه ویژگی‌ها و وجه مشترکات زیادی بین حادثه کربلا با جنگ تحمیلی ما وجود دارد با بیان نمونه‌هایی از آن تصریح کرد: جنگ تحمیلی نیز همانند حادثه عاشورا  برای حفظ اسلام و ارزش‌های دینی رخ داد و رزمندگان نهضت امام خمینی (ره)، همچون شهیدان کربلا، کانون معرفت و بصیرت دینی و سرشار از شوق فداکاری و شهادت بودند.

این روای دفاع مقدس؛ در پایان به مربیان کانون توصیه کرد: دفاع مقدس رو خوب بشناسید و آن‌را به مخاطبان کودک و نوجوان خود در کانون بشناسانید بر برایشان به خوبی تبیین کنید.

نشست توجیهی نقش نهضت حسینی در دفاع مقدس در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =