شهرکرد میزبان جشن قصه ها در هفته ای به نام کودکان

۳۷۸ قصه گو در جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهار محال و بختیاری به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مرحله‌ی استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی همزمان با هفته ملی کودک با شعار «قصه صدای زندگی»  در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهار محال و بختیاری برگزار خواهد شد.

شهرکرد میزبان جشن قصه ها در هفته ای به نام کودکان

حجت الله آسمند مدیر کل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهار محال و بختیاری از برگزاری مرحله ی استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی همزمان با هفته ملی کودک در شهرکرد خبر داد و افزود در این جشنواره نوجوانان، پدرها، مادران ، پدربزرگها و مادربزرگها با هم به رقابت میپردازند.

وی در این باره گفت: این رویداد فرهنگی از مرداد ماه در استان آغاز شده است و طی فراخوان های ارسالی به مراکز فرهنگی تعداد ۳۷۸ نفر در سامانه ی قصه گویی ثبت نام کرده اند.

مدیر کل کانون در این باره اعلام کرد: مجموع آثار دریافتی در سامانه ۲۹۹ اثر، تعداد آثاردر بخش  ملی ۲۱۲ اثر، آثار ثبت شده در بخش بین الملل ۱ اثر، شرکت کنندگان در بخش سنتی ۱۱ اثر، زبان اشاره ۱ اثر، پادکست ۲۶ اثر و بخش ۹۰ ثانیه ای با شرکت ۴۶ اثر از استان می باشد که قصه گویان در بخش های مختلف به رقابت خواهند پرداخت. 

آسمند با اعلام این خبر اضافه کرد: رقابت در مرحله ی استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی همزمان با هفته ملی کودک از ۱۶ الی ۲۱ مهر ماه ۲۱۲ نفر از شرکت کنندگان بخش ملی در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۸ صبح الی ۵ عصر برگزار خواهد شد و حضور عموم علاقه مندان در این جشنواره بلامانع است.

 
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با شعار «قصه صدای زندگی است» برگزار خواهد شد افزود: احیای قصه و قصه گویی و پاسداشت فرهنگ شفاهی، همبستگی و پیوند بیشتر با قصه ها در میان خانواده و تعامل اثر گذار نسل ها با هدف تربیت و آموزش غیر مستقیم در این رویداد، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =