کانونی‌ها فعالیت‌های علمی خود را در هفته ملی کودک به نمایش می‌گذارند

همزمان با هفته ملی کودک نمایشگاه تخصصی فعالیت های علمی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای عموم علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان حجت الله آسمند مدیر کل کانون از برپایی نمایشگاه تخصصی آثار علمی اعضای ۲۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت استان با محوریت زیست محیطی و نجوم طی هفته ملی کودک خبر داد.

وی با اشاره به اینکه فراگیری علوم تجربی زمینه شناخت و ساخت بهتر دنیای اطراف کودکان و نوجوانان است افزود: فعالیت های علمی  توانایی این قشر را در درک دنیای اطراف تقویت می کند و آنان را برای تصمیم گیری های هوشمندانه و حل مسایل زندگیشان آماده  می کند.

مدیر کل کانون خاطر نشان کرد: نمایشگاه آثار  علمی اعضای کانون به منظور سازمان دهی فعالیت های علمی  مراکز فرهنگی و ایجاد زمینه ی انتقال تجربیات و دست آورد ها به عموم اقشار جامعه برگزار شده است.

حجت الله آسمند : خداشناسی، خودشناسی   و تقویت حس زیباشناسی مخاطبین را از جمله اهداف بلند مدت فعالیت های علمی در کانون عنوان کرد و افزود: آموختن برای زیستن، برای باهم زیستن، برای آموختن، آموختن برای بکار بستن، تقویت بنیه علمی  اعضای مراکز مراکز کانون  و ایجاد پویایی و نشاط از طریق فعالیت های علمی در مراکز  از اهداف دیگر این برنامه ها در مراکز کانون به شمار می رود.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهار محال و بختیاری با برگزاری ۲۵ دوره ی آموزشی از سوی مدیریت آموزش کشور و فراگیری فرایند آموزش های علمی برای مربیان مراکز در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ با برگزاری بیش از ۳۰۰ کارگاه علمی در حوزه ی زیست محیطی و نجوم بیش از ۳۰۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان را تحت آموزش فعالیت های آزمایشگاهی و پژوهشی قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =