تشریح برنامه‌های کانون زنجان در هفته و روز جهانی کودک

در اولین جلسه نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان زنجان در هفته و روز جهانی کودک تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، شیرین دارایی در اولین جلسه نشست هماهنگی برنامه های هفته ملی کودک ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ملی کودک گفت: امسال هم مطابق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی با هدف جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز  همزمان با این هفته اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ملی کودک « حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است، اضافه کرد: «کودک، صلح، بازی و نشاط» ، « کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، ‌امنیت و سلامت»، « کودک، رسانه، فناوری‌های نوین»، « کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی»، « کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری»، « کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری» و « کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی» نیزعناوین روزهای کودک است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اجرای ۱۸ عنوان برنامه علاوه بر برنامه‌های عمومی مراکز درمراکز فرهنگی هنری ثابت و کتابخانه های سیار استان طی هفته ملی کودک گفت: از جمله مهمترین برنامه‌های این هفته اجرای مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در تاریخ های 19 و 20 مهرماه سال جاری است و همچنین دومین دوره فراخوان "چتری برای من" با موضوع آسیب‌های اجتماعی و در قالب عکس، شعر، داستان، قطعه پادکست خواهد بود.

وی گفت: برگزاری و اجرای برنامه‌های نقاشی و اوریگامی، برگزاری کارگاه بادبادک سازی، حضور کتابرسان سیار در روستاها، حضور کتابرسان سیار در مراکز کم برخوردار، و پخش انیمیشن‌های کانونی , بازیهای بومی و محلی در پایگاه های کتابخانه های سیار و اجرای برنامه های مشترک با کانون کارآفرینی استان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی این هفته اجرا می‌شود.

دارایی همچنین از برگزاری کارگاه های متعدد فرهنگی هنری ادبی و برگزاری جلسات انجمن ها  در کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  طی هفته ملی کودک خبر داد و گفت: دیدار با کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان‌های استان و دلجویی از خانواده های آنها از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته ملی کودک است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در این جلسه سایر برنامه‌های هفته ملی کودک را برگزاری جشن هفته ملی کودک در قالب قصه‌گویی و دیدار با کودکان، و اجرای برنامه با همکاری دستگاه‌های مرتبط عنوان کرد و افزود: تقدیر از اعضای فعال کودک و نوجوان در حوزه تئاتر، حوزه موسیقی، فیلم و انیمشین و تجلیل از مربیان کانون و اجرای برنامه مشترک ادارات  نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته کودک اجرا می‌شود.

گفتنی‌است در این نشست، نمایندگانی از استانداری، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، بهزیستی، هلال احمر، علوم پزشکی، سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری زنجان و کانون کارآفرینی استان حضورداشتند.

تشریح برنامه‌های کانون زنجان در هفته و روز جهانی کودک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =