جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی هفته ملی کودک برگزار شد

نشست هماهنگی به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک با حضور دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی؛ در این نشست که همزمان به صورت آنلاین  و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها برگزار شد؛ شیوا خوش نسب  سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری، ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون خراسان رضوی و محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی استان حضور داشتند.

ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به تقارن و همزمانی آغاز سال تحصیلی و هفته ملی کودک با مناسبت‌هایی همچون دهه پایانی ماه صفر و برپایی مراسم عزاداری امام مهربانی و هفته وحدت به عنوان عوامل هویت‌ساز دینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به عنوان عامل هویت‌ساز انقلابی بر خاص بودن مهر امسال تاکید کرد و آن را نقطه عطفی در هویت‌سازی دینی انقلابی برای نسل امروز دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: هفته ملی کودک بهانه‌ای است برای اینکه توجه مسئولان، رسانه و جامعه به حوزه کودک معطوف شود. این هفته می‌تواند تلنگری برای مردم باشد تا به حوزه کودک توجه بیشتری داشته باشند، مسئولان، مردم جامعه و همه مسئولیت داریم. معطوف کردن توجه آحاد جامعه نسبت به مسائل و نیازهای کودکان جز اهداف اصلی هفته ملی کودک است.

ایشان در ادامه با ارائه شیوه‌نامه هفته ملی و روز جهانی کودک در سال جاری از آغاز به کار دبیرخانه هفته ملی کودک در کانون استان اشاره کرد و گفت: کانون به عنوان متولی این حوزه بر آن است تا با استفاده از ابزارها و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط، امسال هفته ملی کودک را باشکوه‌تر از سنوات گذشته برگزار کند و به همین منظور شورای سیاست گزاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از امروز بصورت رسمی آغاز به‌کار نموده است. ایشان با اشاره به ضرورت وجود بخش علمی به عنوان پایه‌های اصلی دبیرخانه به روزشمار هفته ملی کودک اشاره کرد و  نقش دستگاه‌های مختلف در برگزاری برنامه‌های متناسب با روزشمار را نقطه‌ی آغاز این هم افزایی دانست.

جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی هفته ملی کودک برگزار شد

زره‌ساز با تبیین و تشریح محورها و فرآیند اجرای برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک به نیازهای خاص این قشر که مورد توجه کانون می‌باشد اشاره کرد و گفت: بخش ویژه بازی و سرگرمی جز جدایی‌ناپذیر مراکز فرهنگی هنری است و کانون استان امسال در تجربه‌ی موفق کافه بازی در مراکز توانست بازی و سرگرمی را به عنوان یک فعالیت خانوادگی مورد توجه ویژه قرار دهد.

دبیر هفته ملی کودک خراسان رضوی با اشاره به گزارش فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ به راه اندازی تماشاخانه سیار و تجربه اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در مناطق و نواحی مختلف کم‌برخوردار و حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: همکاری‌های خوبی در سال گذشته بین دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس، آموزش و پرورش و بهزیستی اتفاق افتاد که منشاء برنامه‌های زیبایی شد.

هفته ملی کودک سال ۱۴۰۱ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی برای این ایام پیش‌بینی شده است. در این هفته با همکاری و مشارکت سازمان های مختلف ویژه برنامه های متنوعی برگزار می شود.

برنامه‌های کانون برای هفته ملی کودک

بازگشایی مرکز فرهنگی هنری تربت حیدریه، فعالیت تماشاخانه سیار در جاهایی که مراکز ثابت وجود ندارد، حضور مراکز سیار کانون در مناطق محروم و روستاها، برگزاری نمایشگاه هنری آثار اعضای کانون در موزه بزرگ خراسان؛ برگزاری نشست های علمی، برگزاری شورای مشورتی اعضا با مسئولین استان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی حوزه کودک و نوجوان، آشنایی اعضا با شرکت‌های دانش‌بنیان و بازدید از این شرکت‌ها، پخش هفت فیلم به صورت رایگان در فضای مجازی بخشی از فعالیت های کانون در هفته ملی کودک هست.

عضویت رایگان در کانون در هفته ملی کودک

زره ساز در اعلام برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک ادامه داد: در روز ملی کودک مراکز به صورت رایگان عضو خواهند پذیرفت و ویژه برنامه‌های هدفمند، آموزنده و پرنشاط در مراکز فرهنگی و هنری  به صورت رایگان در طول هفته اجرا خواهدشد.

روز شمار هفته ملی کودک امسال عبارت است از:

۱۶ مهر: کودک، صلح، بازی و نشاط

۱۷ مهر: کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، ‌امنیت و سلامت

۱۸ مهر: کودک، رسانه، فناوری‌های نوین

۱۹ مهر: کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی

۲۰ مهر: کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری

۲۱ مهر: کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری

۲۲ مهر: کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی

هفته ملی و روز جهانی کودک از ۱۶ لغایت ۲۲ مهرماه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان بصورت همزمان برگزار می گردد.

جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی هفته ملی کودک برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =