شواری سیاستگذاری فعالیت های حوزه کودک استان در کانون خراسان رضوی راه اندازی شد

جلسه شورای سیاست گذاری هفته ملی و روز جهانی کودک با حضور شش دستگاه متولی حوزه کودک و نوجوان در روز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه در محل کانون استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی،در این نشست، که با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هلال احمر، بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام، معاونت آموزش ابتدایی، سازمان محیط زیست و آب و فاضلاب برگزار شد؛ روزشمار و شیوه نامه هفته ملی کودک ارائه شد و اعضای کارگروه به ارائه برنامه های خود در هفته ملی پرداختند. هم‌افزایی و همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک، اطلاع‌رسانی رویدادها و فعالیت‌های این هفته به مخاطبین،  و تشریح فعالیت‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان از جمله مواردی بود که در این مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

شواری سیاستگذاری هفته ملی کودک در کانون خراسان رضوی راه اندازی شد

ابراهیم زره ساز مدیر کل استان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسگری و تبریک آغاز سال تحصیلی حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه کودک را اتفاق مبارکی خواند و گفت: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به نیازهای کودک و نوجوان امروز راه‌اندازی شورای سیاست‌گزاری در استان می‌تواند این توجه را تقویت و توسعه دهد به نحوی که منجر به کیفیت‌بخشی فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان شود.

شواری سیاستگذاری هفته ملی کودک در کانون خراسان رضوی راه اندازی شد

امینی نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن ابراز خرسندی از حضور در کانون گفت: توجه به استعدادهای کودک و نوجوان، تعامل موثر و مهارت‌افزایی کودکان و نوجوان زمینه‌ساز تربیت نسلی خلاق خواهد شد. ایشان در ادامه به طرح برنامه‌های پیشنهادی اداره ارشاد از جمله تشکیل باشگاه‌های فرهنگی هنری خاص کودک و نوجوان، برگزاری جلسات دیدار با بزرگان فرهنگ و ادب، بازدید از کتابفروشی‌های بزرگ و مطرح سطح شهر، اکران فیلم «پسر دلفینی» برای کودکان و نوجوان، ایجاد پایگاه فرزندپروری و... و. پرداخت و برای انجام فعالیت‌های مشترک در این هفته اعلام آمادگی نمود.

رفاهی نماینده بنیاد ملی امام رضا (علیه السلام) بر ضرورت باورپذیری دینی و مذهبی در کودکان و نوجوان تاکید کرد و گفت: وظیفه تمام دستگاه‌هاست که از ظرفیت خود برای ایجاد و تقویت باورپذیری دینی و مذهبی در کودکان و نوجوانان استفاده کنند. ایشان با اشاره به انجام فعالیت‌هایی همچون معرفی کانون به محیط‌های آموزشی کشور و استان، برگزاری جشنواره شعر و برگزاری اختتامیه مهرواره گنبد کبوتران و؟ آمادگی خود را برای انجام فعالیت‌های مشترک در این هفته اعلام کرد.

محتشمی نماینده اداره آب و فاضلاب مشهد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برای کودک و نوجوان ضرورت این همکاری را ارج نهاد و گفت: ما در زمینه چاپ کتاب، ساخت محتوای فرهنگی و ایجاد گروه آموزش به کودکان و نوجوانان با توجه به نیاز اداره آب و فاضلاب می‌توانیم با کانون همکاری داشته باشیم.

شواری سیاستگذاری هفته ملی کودک در کانون خراسان رضوی راه اندازی شد

استکی نماینده سازمان جوانان هلال احمر با تاکید بر مشارکت با کانون در حوزه امنیت و سلامت گفت: سازمان هلال احمر به‌واسطه ماهیت خدماتی که ارائه می‌دهد بسیار می‌تواند با کانون همکاری داشته باشد از جمله در برنامه‌هایی همچون برگزاری ایستگاه نقاشی، نمایش عروسکی و کارگاه‌های خود امدادی و دیگر امدادی.

شواری سیاستگذاری هفته ملی کودک در کانون خراسان رضوی راه اندازی شد

احمدی نماینده آموزش و پرورش با اشاره به انتقال مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی به آموزش ابتدایی در اداره آموزش و پرورش ایجاد سازمان تعلیم و تربیت را از خردادماه سال جاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیازمند همکاری سازمان‌هایی همچون کانون برای ایجاد حساسیت در بخش حقوق کودک هستیم. ایشان با اشاره به برنامه‌هایی همچون نقاشی همگانی و حضور نویسندگان کودک در مهدکودک‌ها آمادگی همه جانبه خود را با کانون اعلام کرد.

فرهمندتبار نماینده اداره کل حفاظت از محیط زیست با تاکید بر تفکیک فعالیت‌های این اداره از اداره منابع طبیعی گفت: این اداره کل می‌تواند در اجرای برنامه‌هایی همچون بازدید از موزه‌های این اداره، آموزش مربیان کودک و نوجوان در مباحث مربوط به حفاظت از محیط زیست و آموزش راویان محیط زیست با کانون همکاری داشته باشد.

برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک از ۱۶ لغایت ۲۲ مهرماه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =