جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد

در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان جلسه امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، جلسه امربه‌معروف و نهی از منکر با حضور وحید کیانی مدیرکل، معاونین، کارشناسان ستادی، بهمن شهریاری دبیرستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خوزستان و معاون سیاسی سپاه استان، کهزاد سروستانی جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان و کارشناسان این ستاد در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این نشست کیانی ضمن قدردانی از حسن حضور مسئولین امربه‌معروف استان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: وظیفه اصلی کانون کشف خلاقیت، معرفت‌شناسی، اندیشه ورزی، فرهنگ‌پروری و نشان دادن راه سلوک به کودکان و نوجوانان است که این امکان از طریق آموزش های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی شکل می‌گیرد.

مدیرکل کانون خوزستان با اشاره به دغدغه مندی مقام معظم رهبری در حوزه کودک و نوجوان گفت: کانون خوزستان با در پیش گرفتن بیش از ۴۴ مأموریت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی و ۶۲مرکز فرهنگی هنری همه روزه آماده خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان استان است.

وی افزود: کمک‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان عشایر، مرزنشین و مناطق کم برخوردار از مهم‌ترین وظایف کتابخانه‌های سیار کانون استان است.

 کیانی در ادامه به شرح کامل وظایف کانون، افتتاح پایگاه‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم، طرح کانون و مدرسه و سایر فعالیت‌هایی که تاکنون در مراکز استان صورت پذیرفته بود، پرداخت.

بهمن شهریاری دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان نیز در ادامه افزود؛ امربه‌معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی است که شناخت اذعان عمومی نسبت به این دو فریضه اندک بوده و گاهی نیز به تعابیر دیگری از آن‌ها یاد می‌شود.

معاون سیاسی سپاه استان با اشاره به سخن امیرالمؤمنین علی (ع) در خصوص جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر (امام علی (ع) می‌فرمایند: تمام کارهای نیک حتی جهاد در راه خدا در برابر امربه‌معروف و نهی از منکر مانند قطره آبی است در مقابل دریا) گفت: اگر ما به عنوان عضوی از جامعه در اجابت این امر مهم کوشا باشیم بدون شک صلح و آرامش برقرار خواهد شد، به‌طوری که نیاز به هیچ باید و نبایدی در جامعه نخواهد بود.

وی افزود؛ انقلاب اسلامی مملو از گنجینه‌های نابی است که با داشتن هنر می‌توان به کشف آن‌ها نائل شد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با داشتن مربیان هنرمند می‌تواند با ساخت پادکست، انیمیشن و برنامه‌های فرهنگی دیگر ذهن کودکان و نوجوانان را با اندیشه‌های اسلامی آشنا کند و آن‌ها را به سمت راه درست هدایت نماید.

شهریاری در پایان سخنان خود آمادگی کامل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را در راستای برآورده کردن نیازهای کانون در مهیاسازی فضاهای آموزشی برای زنده نگه‌داشتن آرمان‌های ناب انقلاب اسلامی، اعلام کرد.

در ادامه جلسه کهزاد سروستانی جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان ضمن اشاره به آیه شریفه ۴۱ سوره حج افزود؛ در عصر حاضر و در جامعه جمهوری اسلامی ایران که رأس آن ولایت‌فقیه حاکم است، چهار وظیفه بر عهده هر انسان مؤمنی است و آن اقامه نماز، پرداخت ذکات (توجه به نیازمندان و فقرا)، امربه‌معروف (دعوت به خیرو صداقت) و نهی از منکر (تذکر لسانی) است.

او گفت: مأموریت ستاد امربه‌معروف فرهنگ‌سازی، باورسازی، ترویج و تبلیغ اعتقادات و باورهاست.

وی تصریح کرد؛ همان‌گونه که کانون قبل از انتخاب مربی بر آموزش و نحوه ارتباط‌گیری آن با کودک و نوجوان تأکید دارد، از نظر ستاد امربه‌معروف نیز عامران به معروف باید قبل از انجام این فریضه، شیوه، آداب و چگونه برخورد کردن با مخاطب را آموزش دیده باشد.

سروستانی با اشاره به ایجاد تهاجم فرهنگی و هدف‌گذاری دشمن در انحراف کودکان و نوجوانان گفت: کانون به عنوان جایگاهی که مخاطب آن کودک و نوجوان است می‌تواند نقش بسزایی در سالم‌سازی ذهن کودکان و جلوگیری از انحرافات در نسل امروز که سرمایه‌های اصلی جامعه هستند، ایفا کند.

جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر با اهدای لوح از طرف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و سیده زهرا حسینی نماینده ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در کانون استان پایان یافت.

جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد  جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد

جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد  جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد

جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد  جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد

جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد  جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =