سرپرست و کارکنان کانون استان کردستان با امام جمعه سنندج دیدار کردند

امروز پنج شنبه 14 مهرماه در آستانه روز جهانی و هفته ملی کودک سرپرست و کارکنان کانون استان کردستان با امام جمعه شهرستان سنندج دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این دیدار امام جمعه سنندج ضمن تبریک هفته ی ملی کودک از مربیان و مسئولان کانون تشکر نموده و رسالت کانون را درتربیت نسل متعهد و انقلابی با توجه به دوران کودکی و نوجوانی بسیار مهم دانست.

ماموستا فایق رستمی در ادامه رسالت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بسیار مهم دانست و گفت: شما معلم تربیتی و معلم انسان ساز هستید و بزگتریم امانت دار را دارید با تربیت بچه ها انجام می دهید.

ماموستا رستمی در سخنانی افزود: در خطبه های نماز جمعه در مورد نقش والدین و مربیان در تربیت کودکان و نوجوانان صحبت خواهم کرد چون این کودکان و نوجوانان هستند که آینده ایران اسلامی را می سازند.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: در قرآن کریم در چندین سوره در مورد بچه ها صحبت شده است این نشان از توجه ویژه به کودکان و نوجوانان دارد و تربیت به معنای پرورش دادن و به فعلیت رساندن استعدادهای درونی انسان، یکی از وظایف و اهداف پیامبران است. به نظر می رسد که اگر برای پیامبران اهداف و وظایف ابتدایی، میانی و غایی برشماریم پرورش و تربیت انسان ها براساس آموزه های قرآنی از اهداف غایی و نهایی آنان شمرده می شود.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود از خانواده به عنوان بزرگترین و اولین دانشگاه در تربیت بچه ها نام برد و گفت: خانواده مهم‌ترین نهادی است که ارزش‌های اخلاقی را به افراد آموزش می‌دهد. خانواده می‌تواند اعضای خود را طوری تربیت کند که از انحرافات و گمراهی‌های امروزی دوری کند و در عوض یک فضای سالم به وجود بیاورد. اگر بخواهیم یک جامعه با اخلاق داشته باشیم باید آن را از خانه و توسط خانواده بیاموزیم.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: نقش خانواده در همه ابعاد زندگی افراد، نقشی غیر قابل انکار دارد. هر نقشی که خانواده در تربیت و شکل دهی اخلاقیات فرزندان خود پیاده می‌کنند، مستقیماً در جامعه تأثیر می‌گذارد، به همین دلیل خانواده را یک نمونه کوچک شده از جامعه به حساب می‌آورند. 

ماموستا فایق رستمی در پایان ضمن توجه و تاکید بر حمایت مسئولان استانی از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: لازم است مسئولان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تمام معنا حمایت کنند تا مربیان بتوانند بیشتر در خدمت این قشر از جامعه باشند .

در ابتدای این دیدار سرپرست کانون استان کردستان در سخنانی از امام جمعه سنندج خواست که در خطبه های نماز جماعت این هفته به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی اشاره کرده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را در خطبه های نماز جمعه به مخاطبین معرفی کند.

 حمیدرضا گوهری در ادامه به تشریح برنامه های هفته ملی کودک پرداخت و افزود: ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک سال 1401 از تاریخ 16 لغایت 22 مهر ماه با اجرای برنامه های شاد با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی  در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار می شود.

گوهری خاطر نشان ساخت: ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی و روزجهانی کودک از 16 تا 22 مهرماه جاری با روزشمار ۱۶ مهر: کودک، صلح، بازی و نشاط، 17 مهر: کودک، رسانه، فناوری‌های نوین، 18 مهر: کودک آموزش، امنیت و سلامت، 19 مهر: کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی، 20 مهر: کودک، کتاب، ادبیات و خلاقیت هنری، 21 مهر: کودک، محیط‌زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و 22 مهر: کودک، باورهای دینی و مذهبی در مراکز کانون استان کردستان برگزار می شود.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای 21 مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی در سطح شهرستان‌های استان برنامه‌های مختلفی تدوین کرده است که در طول هفته با هدف ایجاد شادی و نشاط بیشتر در بین کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =