نشست تخصصی داوران قصه‌گویی در کانون سمنان

نشسست تخصصی داوران مرحله‌ی استانی بیست‌وچهارمین جشنواره‌ی قصه‌گویی، پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در سالن کوثر کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، شهناز دامغانیان کارشناس آموزش و پژوهش و مسئول کمیته علمی جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری نشسست تخصصی داوران مرحله‌ی استانی جشنواره‌ی بیست‌وچهارم قصه‌گویی، پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در سالن کوثر این اداره‌کل خبر داد و گفت: در این نشست، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان و مدیر اجرایی جشنواره قصه‌گویی و داور بخش ملی و آئینی‌سنتی، سکینه پارسا کارشناس‌مسئول فرهنگی‌، هنری و ادبی کانون سمنان و دبیر اجرایی جشنواره‌ی قصه‌گویی و داور بخش ملی و آئینی‌سنتی، اعظم غریبشاه مدیر آموزشگاه پیام نو و داور بخش قصه‌گویی به زبان اشاره حضور داشتند.

نشست تخصصی داوران قصه‌گویی در کانون سمنان

دامغانیان در ادامه‌ی سخنانش، هدف از برگزاری این نشست را استانداردسازی علمی سنجه‌های ارزیابی مهارت قصه‌گویی، ارتقای دانش نظری مرتبط با قصه و قصه‌گویی، کیفیت‌بخشی به اجرای قصه‌ها و تبادل تجربه‌های عملی کاربردی در این‌حوزه و...، برشمرد.

نشست تخصصی داوران قصه‌گویی در کانون سمنان

پارسا دبیر جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی و نماینده داوران در بخشی از این نشست آموزشی‌تخصصی با تبیین و تشریح فرم‌های داوری، تأکید کرد: تناسب قصه با ارزش‌های اخلاقی، انسانی و هنجارهای اجتماعی، تناسب قصه با سطح درک، شناخت و حوصله مخاطب، استفاده از زبان بدن و فرابدن در قصه‌گویی، استفاده به‌جا از ابزار و اشیاء در قصه و... از اهمیت زیادی برخوردار است که قصه‌گو بایست به آن توجه داشته باشد.

نشست تخصصی داوران قصه‌گویی در کانون سمنان

در ادامه‌ی این نشست دو ساعته، قصه‌ای از سوی فرزانه‌سادات طاهری مربی مجتمع  فرهنگی‌هنری کانون سمنان روایت شد و داوران بر اساس ملاک‌ها و معیارهای داوری، آن را بررسی کردند.

گفتنی است، جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی کانون سمنان طی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ مهر سال جاری با دعوت از قصه‌گویان منتخب و راه‌یافته به این مرحله در تالار همایش شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =